יש דרך חדשה (או לפחות אלטרנטיבית) לדעת איזה מוצרים כדאי לקנות ומאיזה להתרחק, וזה לא קשור או תלוי בתוכן משפיענים.

הכירו את Yuka, אפליקציה שצוברת פופולריות חסרת תקדים ברחבי העולם (ועם יותר מ-20,000 הורדות חדשות ביום). מה היא עושה?
היא מעודדת צרכנים לסרוק את הברקוד של מוצרים (בעיקר מוצרי יופי ומזון) ולקבל מייד דירוג של בין ״מצוין״ לבין ״גרוע״ לפי המרכיבים וההשפעה הבריאותית. היא ישירה, מבוססת דאטה ומאוד ממכרת.

למה זה צריך לעניין קמעונאים ובעיקר מותגי CPG (מוצרי צריכה)?
1. כאמור, יותר מ-20,000 משתמשים חדשים בכל יום בארה״ב
2. 56 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם, היא פופולרית בעיקר בקרב בני דור ה-z עם מודעות גבוהה במיוחד לבריאות ולתזונה נכונה
3. היא מדורגת במקום גבוה בקטגוריית ה- Health & Fitness בחנויות האפליקציות
4. היא הופכת לכ״כ פופולרית שמותגים כבר משנים את התרכובות כדי לשפר את הניקוד שהאפליקציה מעניקה למוצרים שלהם!
ניסיתי להוריד ולבחון את האפליקציה, אבל לצערי היא לא זמינה בישראל. אז חיפשתי ברחבי הרשת ומצאתי 2 סרטונים שמעניקים את הצדדים השונים של השימוש באפליקציה.

נכון, לא הכל מושלם, אבל אני רואה שימוש באפליקציה שכזו ואומר לעצמי: הנה דוגמה לצורך צרכני אמיתי שמקבל מענה קל זמין וישיר. סריקה אחת מספיקה כדי לתת לנו הצרכנים יכולת משופרת לקבל החלטה צרכנית. ההחלטה אגב, היא בסוף אך ורק שלנו ולכן גם האחריות היא עלינו, ובכל זאת: בעולם עם שפע ומגוון כל כך גדולים, כלים שעוזרים לעשות סדר ולנקות את הרעשים – תמיד יהיו רלוונטיים ומבוקשים.
הצד היותר ריאלי וישיר: יתרונות וחסרונות האפליקציה:
והנה 10 עובדות שחשוב להכיר על האפליקציה, מונגש בידי אחת המייסדות. עובדה חשובה: החברה לא מקבלת תשלום מאף יצרן כדי לשמור על אוביקטיביות ושקיפות בלתי מתפשרת: