
למי שבמקרה לא מכיר, אנדרסין הורוביץ היא קרן הון סיכון שמנהלת נכסים בשווי מוערך של כ-45 מיליארד דולר נכון לתחילת 2025 ומושקעת בחברות טכנולוגיה מובילות כגון:
Airbnb, ליפט, Slack, סטרייפ, GitHub, קוינבייס, טוויטר, סקייפ, פייסבוק, גרופון, זינגה, פינטרסט, אינסטגרם, רובלוקס, Rapid, Wiz ודאטהבריקס.
לפי כחצי שנה בלבד, הקרן אצרה רשימה של אפליקציות ה- GenAI הכי פולאריות ברמת השימוש בפועל, על בסיס ניתוח עמוק של דאטה שימושים. כעת היא מפרסמת את עדכון לרשימה, וכבר יש תובנות מאוד מעניינות לגבי ההתפתחות של הענף הזה. עובדה שמעידה על הקצב המטורף: חלפו 6 חודשים בלבד וכבר מככבות 22 חברות חדשות ברשימה!

הרשימה החדשה והמעודכנת מחולקת הפעם לאפליקציות ווב ולאפליקציות מובייל, ומציעה ניתוחים מעניינים ברזולוציית של זוגי משתמשים וכמובן – לפי הקטגוריות שמשתנות גם הן.
תוך שישה חודשים בלבד התהפך דירוג אפליקציות GenAI הצרכניות, עם 22 כניסות חדשות לטופ‑100, עדות לקצב מחזור חסר תקדים בשוק.
הביקוש ל‑“כלי בילדר” זינק, כאשר IDE‑ים סוכניים וטקסט‑ל‑ווב מאפשרים למפתחים ולמשתמשים לא‑טכניים לבנות אפליקציות שלמות בפקודה אחת.
ווידאו גנרטיבי הגיע לבשלות מסחרית: Hailuo, Kling ו‑Sora הדגימו קפיצת‑מדרגה באיכות, שליטה וספציפיות מודלים.
שחקנים סיניים כמו DeepSeek, Hailuo ו‑Kling מדגימים שהובלת החדשנות ב‑AI יוצאת מגבולות עמק‑הסיליקון והופכת גלובלית.
במובייל, האפליקציות שמגלגלות את ההכנסות הגבוהות ביותר אינן בהכרח הפופולריות ביותר, מה שמבליט את עוצמת מודל הפרימיום בנישות ממוקדות‑ערך.
אפליקציות “קופיקאט” של ChatGPT ממשיכות למשוך קהל ולייצר 12% מסך ההורדות וההכנסות, למרות התעצמות המותגים המקוריים.
אבל – לא כדאי לפספס את המסמך המקורי!