שני ענקי שיווק, סקוט גאלווי ורורי סת'רלנד שהוא בין היתר סגן יו"ר אוגילבי העולמית (האיש חד חכם ומשעשע בצורה בלתי רגילה) נפגשים בפעם הראשונה במסגרת הפודקאסט המשובח של ג'ון אבנס לשיחה משותפת על התפקיד של מותגים במציאות הנוכחית (ועוד, כמובן….).
גאלווי, כהרגלו, לא חוסך באמירות ישירות ולא מסוננות, וסת'רלנד מתבל בתובנות הצרכניות-אנושיות שהפכו אותו לאגדה.
תובנות מרכזיות:
כוח המותגים המסורתיים נחלש
סקוט גאלוויי טוען שכוחם של מותגים מסורתיים הולך ונעלם. בעידן של חיפושים בגוגל, ביקורות ברשתות החברתיות ואינספור השוואות אונליין – הצרכנים כבר לא מסתמכים רק על שם מותג, אלא מחפשים הוכחות אמיתיות לאיכות המוצר.
ממעבר מערך לא מוחשי – לערך ממשי
בעבר, קמפיין פרסום טוב היה יכול לשנות את מסלול החברה. היום, איכות המוצר בפועל והחוויה שהוא מספק חשובים הרבה יותר – כי הצרכן יכול לבדוק הכל לבד.
פער ההולך וגדל בין הון לעבודה
גאלוויי מדגיש את חוסר האיזון: בזמן שהדור המבוגר צבר עושר, הדור הצעיר מתמודד עם ירידה בהכנסות ועלייה ביוקר המחיה. בנוסף, מערכות המס מעודדות צבירת הון אצל העשירים במקום לתמוך בצעירים או במעמד הביניים.
האתגרים של גברים צעירים בעולם החדש
גאלוויי משתף בדאגתו מהמקום החברתי והכלכלי של גברים צעירים – הקושי ביצירת מערכות יחסים, חוסר ביטחון תעסוקתי, ותחושת בלבול שנובעת מהשינויים החברתיים והדיגיטליים.
החשיבות של פסיכולוגיה התנהגותית בשיווק
רורי סאת'רלנד מדגיש שמותגים עדיין יכולים להצליח – אם הם מצליחים לגעת ברגש של הצרכן, לספר סיפור מעניין ולבנות חוויה, לא רק מוצר.
חשיבות המוניטין גם בעידן הדיגיטלי
סאת'רלנד מזכיר שלמרות השינויים, מוניטין המותג קריטי מתמיד – כי כל טעות או משבר עלולים להתפשט במהירות ברשת ולהרוס אמון שנבנה לאורך זמן.
השפעת האלגוריתמים על התנהגות הצרכנים
שניהם דנים בתפקיד של אלגוריתמים ביצירת הרגלי צריכה. מצד אחד – הם מקלים על הצרכן, אבל מצד שני – יוצרים בועה שבה קשה לגלות דברים חדשים או שונים.
העתיד של שיווק ומיתוג
שניהם מסכימים שתקופת המותגים הגדולים לא בהכרח נגמרה – אבל מותג שרוצה להצליח היום חייב לבנות אמינות, לייצר ערך אמיתי וליצור קשר רגשי עם הצרכן.