כל מותג שמחזר אחרי הקהל הזה אמור להתעניין בשאלה הזו.
אז אנחנו עמוק בתוך עונת סיכומי השנה והתחזיות לשנה הבאה, עונה אהובה עלי במיוחד בזכות שפע הדו"חות, מחקרים ומאמרים של מיטב המותגים, הפלטפורמות הדיגיטליות וחברות המחקר. בשבילי זה כמו להיות ילד בחנות צעצועים, איפה להסתכל קודם?
ואז באה פינטרסט, פלטפורמה שאני מאוד אוהב אבל פחות נוגע בה ביום יום. בדומה לגוגל ולכלים אחרים שיושבים על ה"ברז" של החיפושים של גולשים ברחבי העולם, היא יודעת בדיוק מה מעניין אנשים על בסיס מה שהם מבקשים למצוא (ברור לי ש- ChatGPT והכלים המתחרים יהיו שם עוד שניה וחצי…).
אז פינטרסט ממנפת בחכמה רבה את הדאטה האדירה שלה והשיקה מיניסייט מדהים בויזואליות שלו שמציג כמה מהמגמות שהיא מזהה מתוך הדאטה של החיפושים של אנשים אמיתיים המשקפים את תחומי העניין שלהם, והודות לעושר העצום של האטה, פינטרסט יודעת מה מעניין אנשים בכל תחום שקיים.
אבל אם לוקחים את התובנה הזו של מותגים שיושבים על ה"ברז" של החיפושים כמה צעדים קדימה, מבינים למעשה שמותגים רבים יכולים לספר סיפור של מה קורה אצלם/אצל הלקוחות על בסיס דאטה.
בשבוע שעבר ספוטיפיי השיקו את סיכומי השנה הפרסונליים ברמת הלקוח (עם נתונים בחיתוכים שונים ומעניינים שמציגים את דפוסי צריכת המוסיקה והפודקסטים האישיים שלנו), הבנק הדיגיטלי מונזו השיק סיכום אישי דומה עבור הלקוחות וגם הציג נתונים סטטיסטיים רוחביים באנגליה על דפוסי הצריכה וגם החיסכון של הבריטים באזורים שונים ברחבי המדינה (אבל בצורה מעניינת!), ועכשיו הדוגמה הזו של פינטרסט.
חשבתם איזה סיפור אישי ו/או רוחבי המותג שלכן.ם יכול לספר על הלקוחות? איזה ערך צרכני אפשר לייצר עבורם?
מציע להציץ במיניסייט גם אם פינטרסט היא לא חלק משוטף שלכן.ם, רק כדי להבין את הכוח העצום שנוצר על בסיס דאטה עשירה ורלוונטית.