קטגוריות
DATA Storytelling דיגיטל מדיה חברתית מודלים עסקיים קמעונאות שיווק דיגיטלי

טיקטוק כמעצמת איקומרס – 100 מיליון דולר מכירות בבלק פריידי

טיקטוק שופס, פלטפורמת האיקומרס של טיקטוק שברה שיאי מכירות בבלק פרידיי האחרון. גם בצל איומי חסימה בארה"ב, קמעונאים ומשווקים מפנים משאבים לטיקטוק כדי להגיע לקהל צעיר שמחפש מוצרים בערוץ.

פלטפורמת האיקומרס של טיקטוק – TikTok Shop צוברת מומנטום משמעותי מאוד בעיקר בחסות עונת החגים בארה"ב, ומושכת את תשומת לב הקמעונאים והצרכנים כאחד (זאת בצל האפשרות לחסימה מתקרבת בארה"ב).

בבלק פרידיי בלבד, טיקטוק הובילה מכירות בהיקף של כ-100 מיליון דולר, עם קמעונאים ומשווקים במיוחד בענפי האופנה, היופי והלייפסטייל שזיהו את הערך בשיווק לכ-170 מיליון המשתמשים בארה"ב בלבד.

חשוב להדגיש ש-TikTok Shop כמעט הכפילה את היקפה מאז שהושקה לפני 15 חודשים בלבד, עם היקף מכירות כולל שמתקרב כבר לכ-50 מיליארד דולר! המספר הזה אמנם רחוק מה-757 מיליארד $ מכירות של אמזון, ובכל זאת בטיקטוק מגלים שאפתנות ולא מתביישים לסמן את אמזון כמתחרה ישירה, כולל גיוס בכירות ובכירים שעברו מאמזון כדי לסייע בפיתוח המואץ של מערך האיקומרס של טיקטוק.

חלק גדול מההצלחה של הבלק פריידי בטיקטוק היא בזכות כ-30,000 שידורי מכירות חיים שבצעו דרכה, מדיום שנחשב פופולרי במיוחד בקרב בי דור ה-Z (רק לצורך ההשוואה, ערוצי מכירות הלייב סטרים בסין ובדרום מזרח אסיה מגלגלים כ-200 מיליארד דולר במכירות און ליין.

אבל נחזור לה-שאלה שהכי מטרידה את הנהלת טיקטוק בגרסה המערבית בימים אלה: האם היא תיחסם בארה"ב או שהיא תיאלץ להימכר לגורם אחר, ולמי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *