קטגוריות
AI DATA Design דיגיטל השראה חווית לקוח

5 דרכים שבהן AI יכולה לשדרג חווית תכנון חופשה

כל מי שהתנסה בתכנון ותיאום של נסיעה משפחתית גדולה, גילה מהר מאוד כמה מדובר בחוויה שהיא סיוט. כתבה שפורסמה החודש ב-FAST COMPANY, מציינת כי 43% מהאמריקאים פשוט אינם אוהבים להזמין נסיעות (23% מתוכם הם בני דור ה-Z), ו-88% מהנוסעים הפוטנציאליים נוטשים את תהליך ההזמנה (המספר חוצה את ה-90% כשמדובר במובייל). בקיצור, חוויה שהיא סיוט.

כל מי שהתמודד עם תכנון ותיאום של נסיעה ארוכה לחו"ל, בטח כשמדובר בנסיעה משפחתית, גילה בסבירות גבוהה שמדובר בתהליך מורכב ומתסכל, עם צורך לבקר בעשרות אתרים, אפליקציות, בלוגים ואתרי המלצות.

כתבה שפורסמה החודש ב-FAST COMPANY, מציינת כי 43% מהאמריקאים פשוט אינם אוהבים להזמין נסיעות (23% מתוכם הם בני דור ה-Z), ו-88% מהנוסעים הפוטנציאליים נוטשים את תהליך ההזמנה (המספר חוצה את ה-90% כשמדובר במובייל). בקיצור, חוויה שהיא סיוט.

תחשבו על זה, כשאתם מתכננים נסיעה משפחתית ליעד חדש ולא מוכר, מעבר לטיסות ולמלון עולות שאלות רבות לגבי אופי הטיול: איזה מסלולים ואטרקציות מתאימות לילדים? האם ניתן להביא בעלי חיים? בהנחה שנצטרך לשכור רכב, מה מדיניות החניה בתשלום? ואיזה דרכי גישה הן הנוחות והמהירות ביותר?



לא חסרות חברות ואתרי התיירות שמשלבות כלי GenAI, אך הם מתמקדים ביישומים טקטיים ובסיסיים בעיקר, כגון צ'אטבוטים בסיסיים, אבל מפספסים את הפוטנציאל האמיתי של הבינה המלאכותית (AI) לשפר את חוויית תכנון הנסיעות.

הכתבה מציעה חמישה תחומים שבהם AI יכולה לשפר את תכנון הנסיעות:

  1. חיפוש בשפה טבעית: AI יכולה להבין את הדרך הייחודית שבה כל אדם חושב על נסיעות, ולהתאים את תוצאות החיפוש בהתאם. במילים אחרות: במקום להנגיש מנוע חיפוש וסינון "משעמם" וסטנדרטי, כלי AI יכולים להנגיש חווית שיחה טבעית מול הממשק, ממש כמו שמדברים עם חבר/ה או אפילו סוכן נסיעות.
  2. הזמנה לפי תקציב: במקום להתחיל עם תקציב מדויק, AI יכולה להציג אפשרויות חופשה שלמות ברמות מחיר שונות, כולל טיסות ופעילויות, והכי חשוב, היכולת להתאים את הנסיעה בצורה דינמית תוך כדי שיחה ודיוק הצרכים וההעדפות של הלקוח. לא מדובר בתוצאות חיפוש, אלא במציאת פתרון מדויק ומותאם אישית.
  3. תכנון ויזואלי: במיוחד כשמדובר בתכנון נסיעה, השראה ויזואלית היא מקום מצוין להתחיל בו וכמובן לגלות יעדים וחוויות חדשות. ערוצים כמו אינסטגרם ופינטרסט הפכו לחלק אינטגרלי מהתהליך, ולכן אתרים ופלטפורמות מתקדמות יכולות לשלב את התוכן הויזואלי לתוך תהליך החיפוש וההזמנה.
  4. תכנון מחדש לפי דרישה: AI יכולה להתמודד עם שינויים בזמן אמת, כמו מזג אוויר או עיכובי טיסות, ולהציע חלופות שממשיכות את הטיול ללא צורך להתחיל מחדש. פעם היה צריך להתקשר לסוכן כדי לסייע בביצוע התאמות בזמן אמת, היום AI יכול לספק את המענה לכך.
  5. הזמנה קבוצתית פשוטה: AI יכולה לשלב העדפות אישיות של כל חבר בקבוצה לתוכניות מסלול שמתאימות לכולם.

חשוב להדגיש שהטכנולוגיות הללו כבר קיימות, אך חברות התיירות צריכות להפסיק להסתפק בפתרונות מהירים ולהתחיל לדמיין מחדש את האפשרויות וההזדמנויות שניצבות בפניהם וכמובן בפני הלקוחות. בסופו של דבר, פלטפורמות תיירותיות שישלבו טכנולוגיות AI בצורה חכמה ועמוקה כחלק אינטגרלי מהחוויה, ייהנו מיתרון עסקי משמעותי, בטח בתקופה שבה קצב האימוץ של כלים מתקדמים מתגבר, ובכך גם מעצב  מחדש סטנדרטים של הצרכנים.



אתר תיירות מהדור החדש, כזה שמשלב בצורה עמוקה יכולות AI הוא האתר – "ליילה": https://layla.ai/ מעבר לממשק הצ'אט שנמצא בראש עמוד הבית, ומאפשר להגדיר פרומטים לפי העדפות אישיות, נסו למשל ללחוץ על אחד מהיעדים המוצגים באתר, ובעמוד שיתגלה תוכלו לראות אפשרות להעמיק את השיחה מול לילה, בשפה חופשית וטבעית. עמוד של יעד מסוים ישלב בחכמה רבה תוכן ויזואלי איכותי ועדכני, יציג המלצה של תכנון לו"ז ברמה היומית, ויאפשר דיוק של האתרים והלו"ז לפי תקציב. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *