בשבוע שעבר פורסמה כתבה מעניינת בכלכליסט, על שירות החיפוש החדש ב-ChatGPT:
אבל חשוב לזכור ש- OpenAI היא לא חברת ה־AI הראשונה שמשיקה מוצר שכזה, ולגוגל יש תשובה משלה. אבל בתור השחקנית הדומיננטית בתחום, למהלך שלה יש משמעות על ההגמוניה של גוגל, ששולטת בשוק החיפוש כבר 26 שנה בלי שינויים משמעותיים לאופן שבו כולנו מחפשים מידע ברשת.
ההבדל העיקרי בינה לבין מנועי חיפוש מסורתיים הוא שבמקום לספק רשימת אתרים, ChatGPT מסוגל להיכנס לתוך אתרים אלו, לזהות את המידע הרלבנטי לשאילתה, לשאוב ולעבד אותו לכדי טקסט קצר ומסכם. כשנשאל אותו איפה אפשר לצאת לאכול בתל אביב ביום שישי, הוא לא יביא קישורים לאתרי המלצות, אלא ייצר טקסט עם הצעה למסעדות אפשריות ותיאור של כל אחת מהן. אם נבקש מידע על אירוע חדשותי מסוים, הוא לא יציג רשימה של כתבות מאתרי חדשות, אלא כתבה שמסכמת את ההתפתחויות האחרונות.
מה המשמעות של עולם החיפוש מבוסס GenAI?
חשבו על זה: כשהחיפוש עובר לכלי בינה מלאכותית, כללי המשחק צפויים להשתנות לחלוטין. כבר לא מספיק לחשוב רק על SEO מסורתי, אלא צריך לייצר תוכן שמדבר גם לאלגוריתמים של AI. שינוי התפיסה הזו לא משפיע רק על אופן הכתיבה שלנו אלא גם על הדרך שבה נתפסת החברה שלנו. אם גולשים ישאל מערכת AI על המותג/הארגון שלכם, מה תהיה התשובה? האם היא תהיה מדויקת ותשקף אתכם נכון? זו שאלה שכל ארגון צריך לשאול את עצמו, ולהתחיל להבין מה נדרש לעשות כדי להיערך.
באופן אישי, ה-Artificial Intelligence Optimization הוא תחום מרתק בעיני ואני מתכוון לחקור ולשתף על מה שאני מוצא.