קטגוריות
Storytelling דיגיטל השראה חווית לקוח

האם אתם יודעים להגדיר: מה החברה שלכם עושה?

רוב החברות מבינות את העסק היטב, אך נוטות לשכלל את הפעילות העסקית הקיימת *בתוך* מסגרות מאוד ברורות ומוגבלות: רוב הבנקים או חברות הביטוח מסתכלות על מה ואיך בנקים וחברות הביטוח האחרות פועלות ומה הן מציעות, פחות על השירותים הפיננסיים בדרום מזרח אסיה עם סופר אפליקציות, למשל…

מה תחום הפעילות העסקית שלכם?

מי הם *באמת* המתחרים שלכם?

מה התפקיד שלכם/הארגון בחיים של אנשים?

הבעיה עם רוב החברות כשהן מנסות לענות על השאלות הללו, היא שהתשובות לרוב הופכות לטכניות פונקציונליות, אמורפיות ומאוד לא שאפתניות.

רוב החברות מבינות את העסק היטב, אך נוטות לשכלל את הפעילות העסקית הקיימת *בתוך* מסגרות מאוד ברורות ומוגבלות: רוב הבנקים או חברות הביטוח מסתכלות על מה ואיך בנקים וחברות הביטוח האחרות פועלות ומה הן מציעות, פחות על השירותים הפיננסיים בדרום מזרח אסיה עם סופר אפליקציות, למשל…

בתי מלון מסתכלים על רשתות מתחרות ולא, למשל, על אפשרויות נופש וחופשה שמקדשים לייף סטייל, ייחודיות וחדשנות שירותית, כאלו שמה שקונים באמת זה את החוויה, הזיכרון, ולא רק את המיטה בחדר.

לדעתי האישית, מה שחסר לארגונים רבים זה המון דמיון, השראה, שאפתנות, נועזות וכן, גם המון *אמפתיה* אמיתית כלפי הלקוחות.

אבל אז מגיעים למשרד ולובשים את הכובע של המנכ״ל/ית, סמנכ״ל/ית השירות, השיווק או התפעול. הרוח היזמית, השאפתנות והנועזות נותרים מאחור, בזמן שכולנו שוכחים מה זה להיות בצד של הצרכן, מה באמת מעניין ועושה לנו את זה, ובמקביל מה עובר לידנו בגלל שזה לא מייצר ערך.

לא מעניינים אותנו ערכי המותג, מיתוג המעסיק, הפרזנטור או הלוגו החדש, אלא מה אתם מציעים לי כלקוח בשורה התחתונה? למה לי לבחור *אותך* ולא את המתחרה שלך? באיזה אופן אתם משפרים לי את החיים, גם אם זה ״רק״ שמפו שפשוט מריח טוב יותר, ועד מסלול הפנסיה שאתם מציעים לי לבחור.

אז, תשאלו את עצמכם: מי אתם? באיזה תחום אתם באמת? מה אתם באמת מוכרים לי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *