ענף הקמעונאות עבר שינויים דרמטיים בעשור האחרון, וכעת אנו נכנסים לעידן חדש של קמעונאות – קמעונאות אדפטיבית. בפשטות, קמעונאות אדפטיבית היא צורת קמעונאות מתקדמת שמביאה את חוויית הקנייה ללקוח בדיוק בדרך בה הוא רוצה וצריך. היא חורגת ממיקוד עיקרי בין הערך החיובי שבקנייה מקוונת ופיזית בכך שהיא מתאימה את החוויה על בסיס הבנה עמוקה יותר של ההקשר שמאחורי הרכישה, במטרה לענות על הרגלים והעדפות ייחודיים של הצרכנים.
"אנחנו בעידן חדש של קמעונאות שמוגדר על ידי חוויות קנייה אישיות מאוד. כל קונה מגדיר איך, איפה ומתי הוא משיג את המוצרים, וההקשר הוא המפתח – הלמה שמאחורי הרכישה. על הקמעונאים לחזות את צרכי הקונים, לצמצם את הצורך בקבלת החלטות ולאפשר חוויות אישיות במיוחד. ההצלחה העתידית בקמעונאות תלויה עד כמה נצליח לצפות ולעמוד בציפיות המשתנות הללו."
– סורש קומאר, מנהל הטכנולוגיה הראשי הגלובלי ומנהל הפיתוח הראשי, Walmart Inc.
כדי להעמיק את ההבנה שלה לגבי השינוי הזה, וולמארט פנתה לחברת Morning Consult כדי לערוך סקר בקרב יותר מ-2,200 קונים בארה"ב, במטרה להעריך את הציפיות הנוכחיות והעתידיות של הלקוחות. המטרה הייתה להשיג הבנה מקיפה של הקמעונאות האדפטיבית כיום ולהציץ אל עתיד הקמעונאות.
הסקר חשף ארבע מגמות עיקריות, שכל אחת מהן מצביעה על תובנה מרכזית אחת: קמעונאים שיצליחו לחזות באופן פרואקטיבי את צרכי הלקוחות האישיים, להציע הצעות מותאמות אישית ולספק אותן בדיוק ברגע הנכון – הם אלה שיצליחו. התאמה, נגישות מיידית וחוויות מותאמות בסגנון "תעשו את זה בשבילי" כבר לא יהיו מותרות, אלא הכרח מוחלט.
התובנות המרכזיות מהסקר:
38% מהקונים מעוניינים שיהיה להם זמין קניין אישי וירטואלי בכל זמן נתון; בקרב דור ה-Z והורים, המספר הזה עולה ל-50%.
42% מבני דור ה-Z, ו-44% מההורים שלהם מעוניינים שמוצרים שהם קונים על בסיס קבוע, יישלחו אליהם אוטומטית במודל מנוי חודשי (מזון וגם מוצרים שאינם מזון).
קניות במסלול המהיר עבור מולטי טאסקר'ס: הקנייה התפתחה מפעילות ממוקדת ויחידה לפעולה שנעשית תוך כדי ביצוע מספר משימות במקביל. במהלך ששת החודשים האחרונים, כמעט 8 מתוך 10 קונים ביצעו רכישה מקוונת בזמן שהיו עסוקים במשימה אחרת.
כמעט מחצית מהאמריקאים רוצים שתהיה להם היכולת לרכוש פריט בתוך שניות מהרגע שבו הם רואים אותו. הם מחפשים את הסיפוק המיידי של לראות פריט נחשק תוך כדי עיסוק בפעילויות אחרות, כמו שימוש ברשתות חברתיות, צפייה בטלוויזיה ומשחקי וידאו – ורוצים את היכולת לקנות ברגע ההשראה, בלי הצורך לעבור לערוץ אחר וליצור חיכוך מיותר בתהליך.
56% מהמשתתפים בסקר העידו שביצעו רכישות בזמן הצפייה בטלויזיה, 21% ערכו קניות בזמן ביצוע משימות שוטפות במהלך היום, ו-55% מבני דור ה-Z ביצעו קניות בזמן גלישה וצריכה של מדיה חברתית.
הרשתות החברתיות הופכות לפלטפורמה מרכזית לגילוי מוצרים, במיוחד בקרב דור ה-Z, שמתחילים את מסע הקנייה שלהם ברשתות החברתיות (38%) כמעט באותה מידה כמו באפליקציות/אתרי קמעונאים (40%), בגלישה בחנויות (42%) ובחיפושים מקוונים (44%).
לשבור את מחסום הדיגיטלי/פיזי: ישנה דרישה גוברת לכך שקמעונאות מקוונת תשקף את חוויית הקנייה בחנות הפיזית, ולהיפך.
באופן ספציפי, קונים מצפים שקמעונאים ייצרו חוויית קנייה שעושה יותר מאשר לשלב את מגוון המוצרים הרחב והנוחות של קנייה מקוונת עם הנגישות, המוחשיות והמידיות של קנייה בחנות. על הקמעונאים לבטל את הצורך של הקונים לבחור בין קנייה מקוונת לפיזית, תוך יצירת חוויות חדשות שמאפשרות מסע חלק בין כל הערוצים ומספקות ללקוחות גישה מהירה ונוחה יותר למוצרים.
חוויות בחנות שהקונים רוצים לחוות באופן מקוון:
- לקבל את הפריט מיד (48%)
- אפשרות לעיין במוצרים תוך יכולת לגעת ולהרגיש אותם (47%)
- תצוגה מקדימה או ניסיון של המוצר לפני הרכישה (41%)
חוויות מקוונות שהקונים רוצים לחוות בחנות הפיזית:
- ללא תורים בקופה (45%)
- זמינות קניות 24/7 (42%)
- חיפוש קל של כל המוצרים או המלאי הזמין (28%)
הקונים רוצים פתרונות טכנולוגיים ליעילות: 49% מעוניינים באפליקציה למיפוי מסלול בתוך החנות, ו-50% מתעניינים באפשרות לתשלום עצמי דרך הטלפון בחנות. 3 מתוך 5 הורים, יותר ממחצית מדור ה-Z, ו-43% מכלל הקונים, רוצים לרכוש מוצרים בחנות פיזית, אך שהקמעונאי יספק את הפריטים ויניח אותם ישירות בביתם.
כמעט מחצית מהנשאלים אמרו שהם מעדיפים מדידות וירטואליות מאשר מדידות פיזיות בחנות! כמעט 50% העידו שהם יקנו יותר במידה וחווית המדידה הוירטואליות תהיה טובה.
58% אינם מוכנים להמתין יותר מיום עבור משלוח מוצרים מהסופר, ו-64% מצפים למשלוח מהיר (תוך 30 דקות), ללא חיוב נוסף.
תגובה אחת על “מה קמעונאים חייבים לדעת על Adaptive Retail?”
פוסט מעולה.
הלינק למקור לא עובד, אם אפשר לתקן זה יהיה נהדר.
תודה!