
נתקלתי במחקר שהראה שכ-50% מבני דור ה-Z מרגישים חרדה כאשר הם צריכים לבצע או לקבל שיחת טלפון, וששיחה טלפונית היא אחת משלוש הפעולות שהם הכי רוצים להימנע ממנה!
40% הודו שהם עושים "גוסטינג" למתקשרים, ו-6 מתוך 10 ימנעו מלהתקשר, גם אם מדובר בצורך חיוני.
צריך להבין שמדובר בפוביה של העידן המודרני ובו בזמן גם פרדוקס: דווקא הדור הראשון שנולד לתוך מציאות של סמארטפונים חושש וגם נמנע (!) לדבר בטלפון עם אנשים.
למה זה חשוב?
זה קשור לבעיה חברתית הרבה יותר עמוקה: פחד גובר מהיציאה החוצה ומהמפגש פנים אל פנים עם אנשים, בין אם זה בעבודה, בלימודים או סתם במפגשים חברתיים.
זה מרגיש בטוח יותר, פחות מסוכן ונוח יותר פשוט להישאר בבית. התופעה הזו מייצרת השלכות נרחבות: החל מנוהלי עבודה (מעסיקים שדורשים נוכחות מלאה מהמשרד), לימודים ועד האופן שבו הצרכנים הצעירים מעדיפים לצרוך את המוצרים שלהם. כי אם אם הסמארטפון הוא ה-מסך הראשי של חיינו (כשער לעולם, רק לא דרך שיחות חס וחלילה), מותגים צריכים להכיר את המגמה הזו, ולבחון כיצד היא משפיעה על ההנגשה של המוצרים והשירותים שלהם.