ככל שמתקרב הדדליין למכירת TikTok לחברה אמריקאית (החלטת בית המשפט הפדרלי בארה"ב קבע שחברת האם של טיקטוק מחוייבת למכור אותה לחברה בבעלות אמריקאית אם היא רוצה להימנע מאיסור שימוש גורף בארה"ב), החברה מחזקת ומעמיקה משמעותית את קשריה עם Amazon – מתחרה-חברה (“frenemies”) משמעותית בתחום הקמעונאות הדיגיטלית.
וככל שחושבים על זה, מהלך שכזה נשמע יותר ויותר הגיוני: לאחרונה הכריזה TikTok על שותפות עם Amazon, המאפשרת למשתמשים לקנות מוצרים של אמזון ישירות מתוך טיקטוק, מהלך שתואם את האסטרטגיה של Amazon שמרחיבה את חוויית הקניות בתוך האפליקציות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, סנאפצ'אט וכאמור-TikTok. אמזון מזהה את ההתחזקות של ה-Social Commerce גם בעולם המערבי (אחרי הצלחה מסחררת בסין ובדרום מזרח אסיה), מה שמסביר את החיבור האסטרטגי עם כל הרשתות החברתיות הגדולות ובעיקר – טיקטוק.
הקשרים הללו לא רק מחזקים את החיבור בין החברות, אלא גם מחזקים את קו ההתנגדות לאיסור המשך ההפעלה של טיק טוק בארה"ב, עם תמיכה מצד עסקים קטנים, משפיענים ואפילו Amazon עצמה.
האם אמזון עומדת לקנות את טיקטוק?!
האם אמזון עומדת לרכוש את טיקטוק? ככל שמתקרב הדדליין למכירת TikTok לחברה אמריקאית, החברה מחזקת ומעמיקה משמעותית את קשריה עם Amazon – מתחרה-חברה (“frenemies”) משמעותית בתחום הקמעונאות הדיגיטלית, ככל שחושבים על זה, מהלך שכזה נשמע יותר ויותר הגיוני!