קטגוריות
Design השראה חווית לקוח צרכנות קמעונאות

איקאה עובדת בחדשנות. עובדה.

לצד חווית הלקוח, ערכי החברה הם לא פחות מנכס ייחודי. כל מותג יכול לצעוק: חברה ירוקה, לא הכל זה כסף- יש גם מעבר, קיימות ועוד…אבל בין דבר ולעשות יש אוקיינוס שלם.

אז ז'אסטר ברודין, המנכ״ל של הקבוצה שמחזיקה באיקאה העולמית הודעה אתמול על השקת IKEA Preowned, מרקט פלייס שיאפשר ללקוחות איקאה למכור מוצרים משומשים באמצעותה, ולקונים לרכוש מוצרים במצב טוב, בעלות מופחתת.

לצד חווית הלקוח, ערכי החברה הם לא פחות מנכס ייחודי. כל מותג יכול לצעוק: חברה ירוקה, לא הכל זה כסף- יש גם מעבר, קיימות ועוד…אבל בין דבר ולעשות יש אוקיינוס שלם.

אז ז'אסטר ברודין, המנכ״ל של הקבוצה שמחזיקה באיקאה העולמית הודעה אתמול על השקת IKEA Preowned, מרקט פלייס שיאפשר ללקוחות איקאה למכור מוצרים משומשים באמצעותה, ולקונים לרכוש מוצרים במצב טוב, בעלות מופחתת.

איך זה יעבוד?

לקוחות שאינם מעוניינים עוד במוצרי איקאה שרכשו, ובתנאי שהם במצב טוב, מפרסמים את המוצר/ים במרקט פלייס, מי שמעוניין לקנות משלם און ליין ומתאם איסוף/משלוח, המוכר יכול לבחור לקבל את התשלום המלא (ז״א איקאה לא גובה שום עמלה מהמוכרים!), או לחילופין לבחור לקבל זיכוי ברשת בתוספת 15% לשווי שנמכר!

צריך להתעכב על זה שוב: איקאה לא מרוויחה מכל הסיפור הזה, לא בצורה ישירה לפחות. ברודין ציין שבכל שנה עשרות מיליוני מוצרי הרשת נזרקים לפח עקב חוסר שימוש, לא רק בכלל בלאי, אז כדי לתרום לכל הצדדים, הוחלט על הקמת הפלטפורמה.

דעתי האישית: נכון, זה ממש לא מתאים לכל אחד, אבל את/ה ואני זה לא כל אחד, ויש קהל מספיק גדול שכן מעונין לרכוש מוצרי יד שניה, וכן – לא כל מוצרי איקאה הם באותה האיכות, יש ויש וכאמור – מה שעולה למכירה עובר בדיקה.

בנוסף, איקאה עושה פה צעד גדול ברמת חיזוק הערכים שלה בשטח: לא הכל זה כסף, יש גם ערכים, יש תרומה ושמירה על הסביבה, יש ערך לקהל חדש או רחב יותר שרוצה לרכוש וליהנות מהמוצרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *