קטגוריות
AI DATA דיגיטל קמעונאות

למה העובדים בטרגט לא אוהבים את הצ'אט בוט החדש שלהם?

כמו קמעונאים רבים אחרים, גם רשת טרגט האמריקאית בחנה כיצד עולם ה-GenAI יכול לסייע לה. היא החליטה במקום להנגיש כלי עבור לקוחות הקצה, לפתח בוט שאמור לסייע לעובדות ולעובדים לקבל מידע על מוצרים, מבצעים, שאלות שירותיות ועוד. אז למה העובדים בטרגט לא אוהבים את הצ'אט בוט החדש שלהם?

כמו קמעונאים רבים אחרים, גם רשת טרגט האמריקאית בחנה כיצד עולם ה-GenAI יכול לסייע לה. היא החליטה במקום להנגיש כלי עבור לקוחות הקצה, לפתח בוט שאמור לסייע לעובדות ולעובדים לקבל מידע על מוצרים, מבצעים, שאלות שירותיות ועוד.

עד כאן הרעיון יפה, ואפילו עושה שכל במסגרת הרצון לגדר את הסיכון שבטכנולוגיה, הרי לא חסרות דוגמאות של חברות שהשיקו כלי GenAI ישירות עבור הלקוחות וחטפו ריקושטים לא נעימים…

אבל, מהר מאוד העובדים עצמם גילו שהבוט לא כזה חכם, ושרמת אי הדיוקים שלו כה גבוהה עד שהם פשוט בוחרים שלא להשתמש בו. יש גם הבדל בין אי דיוקים לבין המלצות ותשובות יכולות להסב נזק ללקוחות, ועל זה נאמר פה בארץ, "יש ספק? אין ספק".

למרות המקרה הלא מוצלח, אני עדיין מאמין שחברות ומותגים חייבים להתנסות. את התובנות שטרגט צברה במסגרת הפרויקט, אי אפשר לקנות בכסף, ולפחות עכשיו הם יודעים מה לא עובד, ואולי גם למה. מה שבטוח זה, שדרך המהלך הזה, גם אם הוא נכשל, הם נמצאים כמה צעדים קדימה ביחס לחברות אחרות שיושבות על הגדר ולא עושות כלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *