קטגוריות
AI DATA דיגיטל חווית לקוח

שינוי התנהגות בשמירה על הבריאות: Thrive AI

ברגע שנזכור שבריאות והשמירה עליה אינה מה שקורה רק בזמן בדיקות מעקב אצל הרופא, אלא מה שקורה בין לבין, ביום יום שלנו, קל יותר להבין את גודל ההזדמנות שנוצרת על בסיס טכנולוגיית GenAI, ועד כמה היא יכולה להוביל לשיפור דרמטי על האנושות כולה.

מספר בלתי נתפס של כ-129 מיליון אמריקאים סובלים ממחלה כרונית כזו או אחרת. 

90% מתקציב הבריאות השנתי האמריקאי (העומד על 4.1 טריליון דולר) מיועד בדיוק למחלות האלו, מספרים שצפויים רק לעלות בשנים הקרובות, מה שמחזק את גודל האתגר לאורך זמן. 

אחת הדרכים לטפל במציאות הזו היא לא בהכרח להגדיל תקציבים, אלא לנסות ולהקטין את מספרי החולים והתלות שלהם בשירותים הרפואיים. יש שיקראו לזה טיפול מונע, אחרים קוראים לזה שינוי התנהגותי מתוך הבנה שאימוץ התנהגות יום יומית יכולה לצמצם באופן דרמטי את מספרי וסוגי החולים לא רק במובן של מניעה, אלא גם בתלות בשירותים הרפואיים.

שינוי התנהגות הוא כידוע אחד מהדברים הקשים והמורכבים ביותר לבצע, גם אם אנחנו מבינים את התרומה והערך האישי של אימוץ התנהגות בריאה יותר, היישום שלה לאורך זמן הוא החלק הקשה. בנוסף, נשאלת השאלה כיצד מערכות רפואה שמטפלות בעשרות מיליוני אזרחים יכולות לספק יחס פרטני ספציפי כדי לעודד התנהגות שונה? 

בדיוק בנקודה הזו, נכנסות טכנולוגיות מבוססות GenAI.

בינה המלאכותית כבר מאיצה במידה רבה את קצב ההתקדמות המדעית ברפואה, ומציעה פריצות דרך בפיתוח תרופות, אבחון, והגדלת קצב ההתקדמות המדעית במחלות כמו סרטן. אבל בני האדם הם יותר מפרופילים רפואיים. כל היבט בבריאות שלנו מושפע עמוקות מחמשת ההתנהגויות היומיומיות היסודיות: שינה, תזונה, תנועה, ניהול מתחים, וקשר חברתי. והבינה המלאכותית, באמצעות הכוח של התאמה אישית מוגברת, יכולה לשפר באופן משמעותי את ההתנהגויות הללו.

זה בדיוק מה שהניע את קרן ההשקעות בסטארטאפים של OpenAI להשקיע בחברה הזו: Thrive AI Health המפתחת מאמן בריאות מותאם אישית בעזרת בינה מלאכותית, שיהיה זמין כאפליקציה לנייד וגם יוטמע בערוצים נוספים.

המאמן יוכשר על בסיס המדע הטוב ביותר שעבר ביקורת עמיתים, על פי מתודולוגיית שינוי ההתנהגות של מיקרו-צעדים, שהן פעולות יומיות קטנות המובילות בהדרגה להרגלים בריאים יותר. הוא גם יוכשר על בסיס נתונים ביומטריים אישיים, תוצאות מעבדה ונתונים רפואיים אחרים שתבחר לשתף איתו. המאמן ילמד את ההעדפות והדפוסים שלנו בתחומים הבאים: מהן התנאים שמאפשרים לנו לקבל שינה איכותית; אילו מזונות אנחנו אוהבים יותר או פחות?; איך ומתי אנחנו נוטה ללכת, לזוז ולהתמתח; ואילו דרכים הכי יעילות להפחתת מתח ממש עבורכם?

רוב ההמלצות הבריאותיות כיום, על אף חשיבותן, הן כלליות וגנריות: פורטל המטופלים שלך עשוי לשלוח לך תזכורת אוטומטית לקבלת חיסון נגד שפעת או ממוגרפיה, או שהשעון החכם שלך עשוי להתריע לך לנשום או לעמוד. המאמן הבריאותי בעזרת בינה מלאכותית יאפשר המלצות מדויקות מאוד המותאמות לכל אדם: להחליף את הפחית השלישית של סודה בצהריים במים עם לימון; לצאת להליכה של 10 דקות עם ילדך לאחר שתאסוף אותו מבית הספר ב-15:15; להתחיל את שגרת הכיבוי שלך ב-22:00 מכיוון שעליך לקום ב-6:00 בבוקר למחרת כדי להספיק לטיסה.

שימוש בבינה מלאכותית בדרך זו יאפשר גם להרחיב ולהנגיש את היתרונות מצילי החיים של שיפור הרגלים יומיים ולתת מענה ברמה הזו גם לאוכלוסיות שבכל מצב אחר לא היו נגישות בכלל לפתרונות מתקדמים שכאלו. אוכלוסיות עם משאבים רבים יותר כבר מנצלים את כוח שינוי ההתנהגות, עם גישה למאמנים, שפים ומאמני חיים.

אך מכיוון שמחלות כרוניות כמו סוכרת ומחלות לב וכלי דם מופצות בצורה בלתי שוויונית על פני קבוצות דמוגרפיות, מאמן בריאות מותאם אישית בעזרת בינה מלאכותית יסייע להפוך את שינויי ההתנהגות הבריאותיים לקלים ונגישים יותר. לדוגמה, הוא עשוי להמליץ על מתכון בריא, זול ומהיר להכנה עם מעט מרכיבים כדי להחליף ארוחת ערב מהירה.

הייחוד פה, מתבסס על העובדה שמדובר בזיכרון על-אנושי לומד ודינמי לטווח ארוך, מאמן אישי המבוסס בינה מלאכותית שמציע תזכורות והמלצות בזמן אמת המותאמות ללקוח ברמה האישית, המאפשרות לו לפעול לשיפור הבריאות שלו על ידי התנהגויות יומיות.

ברגע שנזכור שבריאות והשמירה עליה אינה מה שקורה רק בזמן בדיקות מעקב אצל הרופא, אלא מה שקורה בין לבין, ביום יום שלנו, קל יותר להבין את גודל ההזדמנות שנוצרת על בסיס טכנולוגיית GenAI, ועד כמה היא יכולה להוביל לשיפור דרמטי על האנושות כולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *