קטגוריות
AI DATA אמזון דיגיטל צרכנות קמעונאות

אמזון השיקה את ״רופוס״, בוט GenAI באפליקציה

״מה כדאי לבדוק כשקונים אזניות? מאיזה חומרים התיק הזה מיוצר? אני שוקל להקים סטודיו בייתי, מאיפה כדאי לי להתחיל״?
שאלות כאלו ואחרות נראות מתאימות יותר לקבוצות בפייסבוק או בלוגים למיניהם, לא לאתר מסחר, וזה בדיוק השינוי שאמזון מציעה ללקוחות שלה: החברה השיקה רשמית ביום שישי האחרון את ״רופוס״, בוט GenAI שהיא פיתחה ש״חיי״ בלעדית בתוך האפליקציה שלה, וזמין בתפריט הראשי שלה (כרגע רק למשתמשים בארה״ב).

״מה כדאי לבדוק כשקונים אזניות? מאיזה חומרים התיק הזה מיוצר? אני שוקל להקים סטודיו בייתי, מאיפה כדאי לי להתחיל״?

שאלות כאלו ואחרות נראות מתאימות יותר לקבוצות בפייסבוק או בלוגים למיניהם, לא לאתר מסחר, וזה בדיוק השינוי שאמזון מציעה ללקוחות שלה: החברה השיקה רשמית ביום שישי האחרון את ״רופוס״, בוט GenAI שהיא פיתחה ש״חיי״ בלעדית בתוך האפליקציה שלה, וזמין בתפריט הראשי שלה (כרגע רק למשתמשים בארה״ב).

רופוס הושק למעשה כבר לפני מספר חודשים, ובינתיים הוא עבר אימון על קטלוג המוצרים של אמזון, ביקורות לקוחות, שאלות ותשובות קהילתיות ומידע ציבורי אחר שנמצא ברשת, במטרה להתמחות בעולם הקמעונאות ספציפית באקוסיסטם של אמזון (הכולל קטלוג ענקי של מוצרים ולא פחות חשוב: מיליוני ונדורים שמוכרים דרכה את המוצרים שלהם, זאת מעבר למותג הפרטי שלה).

מדובר בשינוי תפיסה צרכני, שכן הוא לא נועד (רק) לעזור בלמצוא מוצרים, למרות שזו מטרת העל, אלא יותר לשמש כסוג של יועץ קניות אישי שמבין את הקונטקסט הרחב של מה שמעניין את הלקוח, ויכול לספק מידע מקיף שלא קשור ישירות למוצר כזה או אחר. למשל: אם גולש יציין שהוא גר בפלורידה והוא רוצה לחדש את הגינה בבית, רופוס לא סתם ימליץ על מוצרים לטיפוח ותחזוק הגינה, אלא ישתף מידע כללי אודות האקלים באזור ובהתאם שיקולים שיכולים להשפיע על חווית הקניה כולה.

אני מאוד מקווה שרופוס ישמש דוגמה והשראה למותגים נוספים (לא רק בתחום הקמעונאות), שיצליחו להנגיש כלים חכמים מבוססי GenAI לטובת הלקוחות, במיקוד ובהתאמה ספציפיים לעולם התוכן שלהם (תיירות, רכב, רפואה, שירותים מוניציפליים, חינוך, פיננסים ועוד).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *