ככל שעובר הזמן הולכת ומתחזקת בי ההבנה כמה חשוב להימנע מלעשות כי "כולם עושים", או "כי זה הדבר החם עכשיו". וכן, אני מדבר על AI.
אפליקציית החדשות של יאהו! היא מהמובילות בארה"ב, עם יותר מ-185 מיליון משתמשים חודשיים. מדובר באפליקציה נפרדת וחינמית (המודל העסקי: פרסומות), ולא צריך אפילו חשבון יאהו! כדי להשתמש בה.
כפלטפורמה חדשותית מובילה, היא הבינה שטכנולוגיות GenAI יכולות לייצר עבור ערך עסקי, ולא פחות חשוב (ואולי יותר): ערך עבור קהל הקוראים. לא תמיד צריך לפתח לבד או להמציא את הגלגל, החברה זיהתה הזדמנות ורכשה את Artifact’s, אפליקציית חדשות מבוססת AI אותה הקימו מייסדי אינסטגרם (אך נסגרה מסיבות פיננסיות), ושילבה את הטכנולוגיה בתוך יהאו! חדשות.
כך למשל משתמשי האפליקציה יכולים לקבל תקצירים ממוקדים ופרסונליים של החדשות שלהם, התאמה אישית של תכנים לפי העדפות ותחומי עניין ועוד.
דוגמה נוספת שקראתי עליה השבוע, לינקדאין (אני מזכיר: בבעלות מיקרוסופט), רחוקה מלהיות מובילת חדשנות דיגיטלית, שהחלה לשלב עוד יכולות מבוססות GenAI (בנוסף לשלל כלים שמוטמעים בה כבר מספר שנים), למשל: סוכן דיגיטלי שמשמש כסוג של יועץ קריירה, שיכול לתת טיפים והמלצות לשיפור קו"ח, שדרוג אופן ההצגה העצמית בפלטפורמה (כולל התאמה מיוחדת עבור משרה ספציפית שמעניינת אתם), וגם יכולת משופרת למצוא בדיוק את בעלי התפקידים שאתם מחפשים בארגון מסוים.
המכנה המשותף בין שתי הדוגמאות: הטכנולוגיה פועלת מאחורי הקלעים כדי לייצר ערך צרכני אמיתי. לא באזז, לא יח"צ. ערך! וכשהמשתמשים מרוצים, העסק יהיה מרוצה כי זה יבוא לידי ביטוי בשורת הרווח.