קטגוריות
Design דיגיטל מדיה חברתית מודלים עסקיים שיווק דיגיטלי

מה נסגר עם טרנד השקת המוצרים החצי אפויים?

באיזה שלב הנורמה של השקת מוצרים חצי אפויים הפכה למקובלת והגיונית? ממכוניות חשמליות שחלק מהפיצ'רים עדיין לא זמינים (טסלה), דרך משחקי מחשב שמשיקים משחקים במחיר מלא (ויקר), ואומרים בגלוי שמדובר בגרסת אלפא עם באגים שיטופלו בהמשך, דרך סמארטפונים שהפכו את חוסר המוכנות לנורמה מקובלת, אבל השיא הם כאמור מוצרי ה-AI שבינם לבין שקיפות מלאה על מוכנות המוצרים, לפחות ברמת התכולה והיכולות שמוצגות על ידי היזמים עם ההשקה, הוא מקרי בהחלט.

בשבועות האחרונים כתבתי לא מעט על השקות של מוצרים טכנולוגיים מבוססי AI, כמו ה-humane pin וכמובן על ה-rabbit 1 עם העיצוב הכתום, שניהם עוררו באזז מטורף משלב הטיזר הראשוני, דרך הצצות מוקדמות לפיצ'רים שונים שם עתידים להציע, וכמובן אינספור הסיקורים אחרי שהושקו רשמית. הביקורות קטלו את שניהם, עם מכנה משותף לא מחמיא, בלשון המעטה: שניהם רחוקים מלהיות מוצרים ״אפויים״.

אני מצטט את מרקיז בראונלי (Marques Brownlee), מבקר הטכנולוגיה הכי פופולרי בעולם, שהביקורות הקשות שלו למשל על ה-humane pin די חרצו את גורלו, התייחס לתופעה הזו של השקות לא מבושלות וטוען שאפשר למצוא אותה בשלל תחומים:

ממכוניות חשמליות שחלק מהפיצ'רים עדיין לא זמינים (טסלה), דרך משחקי מחשב שמשיקים משחקים במחיר מלא (ויקר), ואומרים בגלוי שמדובר בגרסת אלפא עם באגים שיטופלו בהמשך, דרך סמארטפונים שהפכו את חוסר המוכנות לנורמה מקובלת, אבל השיא הם כאמור מוצרי ה-AI שבינם לבין שקיפות מלאה על מוכנות המוצרים, לפחות ברמת התכולה והיכולות שמוצגות על ידי היזמים עם ההשקה, הוא מקרי בהחלט.

באיזה שלב זה הפך להיות מקובל? אין בעיה להשיק מוצרים ולציין שהם לא מושלמים, אבל לא במחיר מלא, תבחרו ותהיו הוגנים לא רק עם עצמכם, אלא עם הלקוחות והצרכנים. השקה לא טובה יכולה להפיק מוצר ואפילו חברה שלמה.

אני ממליץ לצפות בביקורת של Marques Brownlee

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *