קטגוריות
AI DATA אסטרטגיה דיגיטל מודלים עסקיים עתיד

אסטרטגיות ה-AI של החברות הגדולות בעולם

עבור רבות מהחברות הגדולות בעולם, מהפיכת ה-AI היא לא עוד טרנד, אלא שינוי מהותי ודרמטי באופן שבו הן יעשו עסקים החל מהעתיד הקרוב, ולכן מדובר בהשפעה (ובהזדמנות) שלא ניתן להתעלם ממנה. כפועל יוצא, הנהלות של החברות הגדולות ביותר בעולם מגבשות אסטרטגיות ונוקטות צעדים כדי להבטיח שהן מוכנות לשינויים הצפויים, עד כמה שניתן.

עבור רבות מהחברות הגדולות בעולם, מהפיכת ה-AI היא לא עוד טרנד, אלא שינוי מהותי ודרמטי באופן שבו הן יעשו עסקים החל מהעתיד הקרוב, ולכן מדובר בהשפעה (ובהזדמנות) שלא ניתן להתעלם ממנה. כפועל יוצא, הנהלות של החברות הגדולות ביותר בעולם מגבשות אסטרטגיות ונוקטות צעדים כדי להבטיח שהן מוכנות לשינויים הצפויים, עד כמה שניתן.

חברת המחקר CB Insights הפיקה דו"ח מקיף שבחן 3 ורטיקלים עסקיים: המגזר הפיננסי, חברות הטכנולוגיה התגידית, ועולם שירותי הרפואה, כדי לבחון מה עושות החברות הגדולות ביותר בכל ורטיקל אל מול ההזדמנויות שמייצרת טכנולוגיית ה-AI.

ריכזתי עבורכן/ם את הנקודות המרכזיות והחשובות ביותר, לטעמי, קישור להורדת הדו"ח – בסוף הפוסט.

המגזר הפיננסי:

JPMorgan, אחד ממותגי הפיננסים הוותיקים והגדולים ביותר בעולם, מתיחס ל-AI כקריטית עבור ההצלחה העתידית שלה, וזה בא לידי ביטוי בהשפעה על סוג והיקף גיוסי העובדים המקצועיים בתחום, ועד ההשקעות בתום המחקר והפיתוח שלה.

הבנק הגיש לא פחות מ-250 פטנטים הקשורים ל-AI משנת 2019 בלבד, מה שהופך אותה למובילה עולמית בפעילות ה-AI בשוק הבנקאות. למרות המעורבות המשמעותית הזו, JPMorgan ציינו לא פעם שהם ממש לא מתכוונים "לרוץ" אחרי "צעצועים בוהקים", אלא לבחון היטב את האימפקט העסקי הפוטנציאלי שיכול להגיע מטכנולוגיות בתחום.

מותג האשראי VISA נחשב לשחקן וותיק יחסית בתחום ה-AI. הטכנולוגיה משולבת כבר שנים רבות ומהווה תשתית משמעותית בהפעלת רשת התשלומים הגלובלית שלה. ויזה הקימה קרן השקעות של 100 מיליון דולר לטובת מחקר, פיתוח והשקעות בתחום ה-AI, והיא עצמה רותמת את הטכנולוגיה בעיקר באזורי ניהול הסיכונים ומניעת הונאות.

ויזה טוענת שעם כניסת עולם ה-Generative AI, החברה פועלת במרץ כדי לבחון בהיבט הגלובלי כיצד השינוי מייצר הזדמנויות עסקיות חדשות עבורה:

מאסטרקארד, המתחרה העיקרית של ויזה, השקיעה ב-5 השנים האחרונות כ-4 מיליארד דולר בטכנולוגיות מבוססות AI במיקוד של איתור ומניעת הונאות, ובדומה לויזה, גם מאסטרקארד מתעניינת מאוד במיפוי והבנת ההזדמנויות שמייצרת ה-Gen AI עבורה. בנוסף, מינוי בכירים בחברה הממוקדים באזורים הטכנולוגיים הללו, מעידים על מידת הרצינות והמיקוד שלה לחקור את עולם ההזדמנויות החדש.

יצרית הרכב טויוטה: עם התחזקות שוק המכוניות החשמליות (ויותר חשוב, התוכנה שמפעילה אותן), טויוטה הבינה שעולם ה-AI מהווה חלק קריטי באסטרטגיה שלה עם ההסתכלות קדימה.

לא בכדי, שווי המניה של טיוטה עלה בכ-70% בשנה האחרונה בלבד! כנראה הודות למיקוד הטכנולוגי והאסטרטגי הזה:

כאחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, טויטה השכילה לבנות מפת השקעות אסטרטגיות במגוון סטארטאפים טכנולוגיים הפועלים בעולם ה-AI, הרובוטיקה והאוטומציה:

תחום נוסף שטויוטה משקיעה בה, על בסיס טכנולוגי, הוא בטיחות הנוסעים (אני מודה שאת זה לא שמעתי קודם, מפתיע לטובה):

למי שמעוניין/ת בדו"ח המלא, אפשר להירשם ולהוריד אותו פה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *