ממש השבוע, יצאה הגרסה החדשה של משקפי המטא-רייבן שזכו לתוספת AI. במקביל, מכשיר ה-Human AI, ״זכה״ לביקורות קטלניות מצד מבקרי טכנולוגיה וגם לקוחות ראשונים שקיבלו את המכשיר.
אני אצטט אמירה של מבקר הטכנולוגיה MKBHD שדיבר על ה-Human AI ואיפה נמצא מקור הבעיה המרכזית של המכשיר: הוא לא יודע עלי שום דבר. וכשמדברים על עוזר חכם, המשמעות היא: להכיר אותי ממש טוב: מהמיקומים שלי, אנשי הקשר, האפליקציות שלי, הסיסמאות, מה אני אוהב לקנות ואיפה, כתובות ועוד….
ה-Human AI לא מתממשק לטלפון, למכשיר שכן יודע וזוכר הרבה פרטים אישיים לגבינו (ואני אומר את זה בהיבט החיובי ביותר עבורנו, לא בהיבט של האח הגדול), ופה נמצא הבדל משמעותי שה-rabbit1 עושה טוב יותר: הוא לא מתממשק עם הטלפון, אבל כן יודע להתחבר לאפליקציות ולחשבונות האישיים שלנו ובכך הוא מהווה סוג של שלט רחוק עבורם, ועבורי.
בשידור חי שהתקיים ממש אתמול (רביעי אחר הצהריים שעון ישראל), התקיים אירוע ה-UNBOXING הרשמי של מכשיר נוסף וסופר מסקרן, ה-rabbit1. התייחסתי למכשיר הזה גם בשבוע שעבר (ולא מעט בחודשים האחרונים), כי יש בו משהו שלפחות אותי מסקרן מאוד, יותר מאשר המכשירים האחרים.
אז קיבלתי למייל הזמנה לצפות בשידור החי של ה-UNBOXING, קונספט קצת ישן וקצת חדש כי מצד אחד מנכ״ל החברה ג'סי לו הציג ברחבי הרשת בצורה מאוד פתוחה ושקופה כבר לפני חודשים את המוצר כקונספט, דיבר על היכולות וכמובן החזון ארוך הטווח שלו, כמכשיר מסוג חדש שאמור להשתלב בחיים שלנו, ומצד שני אירוע ההצגה של המכשיר החדש, תופעה שהתרגלנו אליה בזכות סטיב ג'ובס ומאז הפך לנורמה בעולם הטכנולוגיה.
המאפיין הכי דומיננטי שלו, מעבר לצבע הכתום הזוהר (המושלם לדעתי), הוא עיצוב המכשיר שמזכיר את הימים שלפני הסמארטפונים, תקופה שבה היו מגוון רחב של גאדג'טים ומכשירים לשימושים ולצרכים שונים, וזה היה בסדר ומקובל. הרי כשחושבים על זה, מאז הכניסה של הסמארטפונים לחיינו, ועם ההשתלטות של האפליקציות על כל פעולה שאנחנו רוצים או לא רוצים לבצע, נדמה שאין הצדקה למכשירים נוספים, ועצם המחשבה להיסחב עם מכשיר נוסף מעבר לסמארטפון נשמע הזוי ומיותר, וכל מי שמנסה בכל זאת להעיז, צריך להצדיק את עצמו ברמה מאוד מאתגרת. אז rabbit1 חושבים אחרת….
מנכ״ל rabbit1 ג'סי לו עלה לבמה, מול קהל פיזי של חברים ואוהדים (ללא ספק מוסיף לאוירה החיובית, באירוע מלחיץ גם ככה) וכמובן מול עשרות מיליונים של צופים ברחבי העולם, הודות להייפ השיווקי החכם שנבנה לקראת האירוע הזה כבר חודשים רבים.
מה שבעיקר אהבתי זה את הכנות, השקיפות והאמפתיה שלו הצליח לייצר. מצד אחד, אמונה חזקה ויציבה בערך של המוצר, ומצד שני הוא חזר ואמר מספר פעמים: מדובר בשלב ראשוני בלבד, אנחנו מקשיבים לכם ה״קהילה״ התומכת ופועלים מאוד חזק כדי לשפר ולהוסיף יכולות תוך כדי תנועה. הוא הוסיף ואמר: ״אם אנחנו אומרים שאנחנו נעשה משהו, זה יקרה״. הלוואי וזה אכן יהיה המצב.
דווקא בסוף השידור, אחרי שלו עבר על המאפיינים והדגים את כל היכולות של המכשיר, דווקא אז הוא הציג מספרים כמו את כמות המכשירים שנמכרו ברבעון הראשון: יותר מ-100,000, הרבה מעבר לציפיות של החברה, מה שגם מציג את רוח הצרכנים, גם אם הם מאמצים ראשונים, ואת רמת העניין שהמוצר מייצר אצלם.
ממש בקצרה אשתף שה-rabbit1, להבדיל ממוצרים המתחרים כן כולל מסך קטן, ואפילו מקלדת דיגיטלית שזהה בגודל שלה למקלדת של מכשיר טלפון ממוצא (הקהל ממש התלהב מהעובדה הזו). ה-r1 כולל מצלמה שיכולה לזהות ולנתח טקסטים וחפצים שמוצגים מולה, יש למכשיר רמקול שיודע לקלוט פקודות קוליות ולבצע פעולות לפיהם, ואפילו ממשק משתמש שמשלב בין הפיזי (הסקרול במכשיר, הלחצנים, ואפילו הקופסא שבתוכו המכשיר מגיע, עיצוב שלוקח השראה מהקופסאות של הקסטות של פעם), לבין הדיגיטלי שדומה במהותו ל-ui של שעונים חכמים.
ב-day1 המכשיר מחובר למידג'רני, ול-OpenAI ופה בדיוק שווה להתעכב על הייחוד שלו: אין ל-r1 אפליקציות, הוא גם לא עובד על API'S (חיבורים דיגיטליים לאפליקציות ושירותי צד שלישי). במקום זאת, ה-AI משמש כסוכן חכם אמיתי.
לו הציג בשידור חי איך הוא מזמין מונית של אובר, ומזמין ארוחה של מקדונלדס, והכל בפקודות קוליות דרך המכשיר, שרותם את ה-AI לעבור ברקע על האתרים/האפליקציות הרלוונטיות, להבין את הבקשה, לבחור או להציף את האפשרויות של המוצרים השונים ואחרי פקודה נוספת ובאישור, לבצע רכישה/הזמנה. לו התעקב על התהליך הזה, שכן הודות ל-AI, ועל בסיס שירותים כמו One Password, ה-r1 לא דורש הגדרות מיוחדות או סנכרונים נוספים כשהוא ניגש לאתר או אפליקציה חיצונית כדי לבצע פעולה או הזמנה, הוא רק יבקש מהמשתמש להזין את ה-pin code כדי לאשר את העסקה. היכולת הזו, להתחבר בשם הלקוח לכל שירות חיצוני ולבצע עבורו את הפעולה, הופכת את ה-r1 לסוג של שלט, סוכן דיגיטלי חכם שבאמת עובד עבורו, כאמור ללא צורך לגשת לטלפון, למייל או לאפליקציה כשלהי.
לו אפילו התייחס לקו של מוצרים אופנה שהחברה מתכננת להשיק בהמשך הדרך, לא מתוך אספירציה להתרחב למותג אופנה, אלא במסגרת הרצון לעודד אנשים להסתובב עם הטלפון ובנוסף אליו עם ה-r1, כפריט טכנולוגי מתקדם שיכול בעיקרון להתאים לכל כיס בלי להרגיש אותו כמעט. מדובר בגישה מקורית ומעניינת של חברה שמבינה בצורה ברורה את אחד מהאתגרים הצרכניים המרכזיים שהיא תצטרך להתמודד איתם: למה לי להסתובב עם ה-r1 בנוסף לטלפון שלי?
בשקף למעלה אפשר לקבל הצצה מהירה ל-road map של החברה, עם תכנון להוסיף יכולות כבר בקיץ הקרוב: מיומן, חיבור לאנשי הקשר, ניווט, שיפור יכולת ניתוח התמונה של המכשיר, חיבור לספוטיפיי, אפשרות לתכנן נסיעות, חיבור עתידי לאקו סיסטם של אמזון (גם בהיבט של מדיה, אבל יותר חשוב: קניות!).
למיטיבי לכת, צירפתי קישור לאירוע המלא ששודר כאמור בלייב. החלק הראשון מאוד טכני אבל למי שרוצה לקבל הצצה לגישה שונה, מקורית (בעיני לפחות) לעולם שבו ההגמוניה של הסמארטפונים קצת נסדק, כדאי מאוד לצפות: