אמזון מרחיבה את מכירת הטכנולוגיה שפיתחה (קודם עבור עצמה), שמאפשרת ללקוחות לקחת מוצרים מהמדף ואז לצאת מהחנות ללא מעבר בקופה, בזמן שהטכנולוגיה מזהה בדיוק איזה מוצרים נלקחו, והחיוב נעשה אוטומטית ברקע מול החשבון של הלקוח.

מה שמעניין זה שבמקביל, היא דווקא מצמצמת את השימוש בטכנולוגיה בחנויות הפיזיות שלה, אלו שהתחילו את היישום שלה במקור. יצא לי להתנסות באופן אישי בחוויה הזו בחנות אמזון בלונדון לפני כמה שנים, כמובן שזה עבד בצורה חלקה אבל הבנתי משהו חשוב:
עד כמה שהטכנולוגיה מדהימה ומייצרת חוויה חלקה, זו לא ה-סיבה שבגללה צרכנים יעדיפו להיכנס לחנות הזו על פני אחרת. צרכנים יעדיפו דברים כמו: קרבה לבית/למשרד, תכניות נאמנות שמזכות בהנחות ובמבצעים, משלוח עד הבית או אפילו, היכרות אישית עם הצוות של החנות.