קטגוריות
AI DATA אמזון צרכנות קמעונאות

מה למדתי מביקור בחנות Amazon Go?

הטכנולוגיה שאמזון פיתחה עבור החנויות שלה מרגישה כמו מדע בדיוני, אבל הבנתי שזה לא מה שמביא לקוחות…צרכנים יעדיפו דברים כמו: קרבה לבית/למשרד, תכניות נאמנות שמזכות בהנחות ובמבצעים, משלוח עד הבית או אפילו, היכרות אישית עם הצוות של החנות.

אמזון מרחיבה את מכירת הטכנולוגיה שפיתחה (קודם עבור עצמה), שמאפשרת ללקוחות לקחת מוצרים מהמדף ואז לצאת מהחנות ללא מעבר בקופה, בזמן שהטכנולוגיה מזהה בדיוק איזה מוצרים נלקחו, והחיוב נעשה אוטומטית ברקע מול החשבון של הלקוח.

מה שמעניין זה שבמקביל, היא דווקא מצמצמת את השימוש בטכנולוגיה בחנויות הפיזיות שלה, אלו שהתחילו את היישום שלה במקור. יצא לי להתנסות באופן אישי בחוויה הזו בחנות אמזון בלונדון לפני כמה שנים, כמובן שזה עבד בצורה חלקה אבל הבנתי משהו חשוב:

עד כמה שהטכנולוגיה מדהימה ומייצרת חוויה חלקה, זו לא ה-סיבה שבגללה צרכנים יעדיפו להיכנס לחנות הזו על פני אחרת. צרכנים יעדיפו דברים כמו: קרבה לבית/למשרד, תכניות נאמנות שמזכות בהנחות ובמבצעים, משלוח עד הבית או אפילו, היכרות אישית עם הצוות של החנות.

למקור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?