הולי היא סלבס די מוכר באוסטרליה, היא השתתפה בלא מעט סדרות ריאליטי במדינה, אבל היא מוכרת לא פחות בזכות שידורי הלייב שלה בטיקטוק. ״יש שני צדדים לטיקטוק, הסרטונים הקצרים, ושידורי הלייב, שהם משהו אחר לחלוטין״.
תופעת שידורי הלייב היא מכונה שמדפיסה כסף לא רק עבור אלו שמשדרים ומשתפים את עצמם, אלא בעיקר לטיקטוק עצמה, שלוקחת לפעמים יותר מ-50% מההכנסות. איך זה עובד?
הולי ורבים שדומים לה, עולים לשידור לייב ולמעשה מתקשרים את עצמם מול קהל צופים, חלקם הופך לקהל נאמן. המטרה היא לגרום לצופים לקנות מתנות וירטואליות שנראות כמו אימוג'יס, שמופיעים על המסך בצורת איורים קטנים ותמימים. אבל, את המתנות הוירטואליות הצופים קונים בכסף אמיתי לגמרי, כספים שכאמור הולי או הדומים לה מקבלים ומתחלקים ברווח עם טיקטוק.
אבל, זה לא נגמר שם, יש סוג נוסף של שידור, שנקרא ״קרב״ (battle), וזה אומר שהמסך יתפצל לשניים ומולה תתמודד מישהי נוספת, שגם תלהיב את קהל הצופים והצופות שלה במטרה לעודד אותם לתת לה מתנות. במשך זמן קצוב, כל אחת מהן תנסה לעודד את הקהל האישי לקנות לה מתנות, כשהצופים שומעים את שתיהן בו זמנית, אבל הולי והסטרימית המקבילה שומעות רק את עצמן…בהישמע ה״גונג״ שתיהן יגלו כמה האחרת קיבלה, ובהתאם – תוכרז המנצחת. לפעמים אחרי סיבוב אחד המנצחת תעבור מייד להתמודד עם מישהי אחרת.
נהוג שהסטרימרית אומרת תודה בציון השם של מי שהעניק/ה מתנה, מה שמחזק כביכול את תחושת הנאמנות והקרבה. אגב, יותר מתנות לא רק אומר הכנסות גבוהות יותר, זה גם משפיע על האלגוריתם כדי לייצר לאותה סטרימריט חשיפה אורגנית גבוהה יותר.
כמובן שהפופולריות הזו משתלבת בקידום מוצרים בתוכן שיווקי שיכול להיות אפקטיבי יותר מכל קמפיין, אבל לצד כל זה עולות סוגיות של התמכרות, מצד הצופים שלא רק נשאבים לזמי צפיה הולכים וגדלים, אלא גם לסכומים הגבוהים שהם מוציאים על המתנות.
למקור >