קטגוריות
AI DATA NETFLIX Uncategorized אסטרטגיה דיגיטל השראה חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים עתיד קמעונאות

תובנות מהתחזיות של סקוט גאלווי ל-2024

מי שעוקב אחרי יודע כמה אני מעריץ את הבן אדם, למי שלא שמע/ה עליו, גאלווי הוא מרצה אולטרה מבוקש לשיווק בניו-יורק, ומתמחה בחיבור בין מותגים להשפעות הדיגיטליות שלהם. הוא כתב כמה ספרים (מומלצים!) וכן, התחפשתי אליו פעם בפורים. הוא אפילו עשה לי לייק….

3 נקודות מעניינות מתוך מצגת התחזיות שלו:

1. אנשים רוצים פחות אופציות

אנשים מבזבזים כ-150 דקות בשבוע בניסיון להחליט מה לאכול, וכ-50 דקות בשבוע כדי להחליט במה לצפות בנטפליקס. במצטבר זה פשוט שנים מבוזבזות…כך גם מותגים צריכים להפנים זאת בהנגשה של המוצרים שלהם.

2. זה לא חדש, אבל כן הולך ומתחזק:

הכסף הגדול מופנה לאן שהעיניים מסתכלות, והן ללא ספק ממוקדות בטיקטוק. גאלווי בכלל מהמר על טיקטוק בענק, לדעתו היא תאיים בשלב מסוים על נטפליקס, ספוטיפיי ואולי על אמזון. זה לא רק צעירים!

3. כלכלת יצרני התוכן עוד לא הגיעה לשיא:

והמסך הקטן, של טיקטוק נוגס ומאיים על המסך הגדול. הוא נותן דוגמה לכוח של טיקטוק בהקשר הזה: לסרט החדש של מרטין סקורסזה לקח 14 יום להגיע ל-10 מיליון צופים, עם עלות של כ-20$ פר צופה. בהשוואה, סרטון דבילי בטיקטוק של נערה הגיע ל-21 צפיות תוך 6 ימים בלבד, בעלות של 0.006$ פר צופה. 

כמה שקפים מעניינים שהספקתי לצלם מתוך המצגת של סקוט גאלווי:

בגדול, גאלווי מהמר בענק על טיקטוק. גם מבחינת כמות המשתמשים אבל יותר מזה זמן השימוש בו וכתוצאה גם היקפי הפרסום שמותגים ומשווקים ישקיעו שם על חשבון ערוצים מתחרים:

טוויטר/x משלמת מחיר יקר כתוצאה מהחלטות ניהול התוכן ותמיכה בתוכן לא שוויוני, כשמפרסמים גדולים מושכים את התקציבים שלהם מהפלטפורמה:

במקביל, פייסבוק גם מאבדת רלוונטיות, לפחות מבחינת רמת ההפניה שלה לאתרי החדשות, וזו רק דוגמה אחת לשיפט של הכוח של פייסבוק בהשוואה למתחרים (=טיקטוק בעיקר):

גאלווי דיבר על גוגל שלדעתו לא מקבלת מספיק קרדיט. בגרף המצורף אפשר להבין כמה Youtube למשל היא פלטפורמה סופר חזקה, עדיין. היא שווה יותר מכל החברות והמותגים בצד ימין, יחד.

גם מבחינת שינויים בדפוסי והיקפי השימוש, נטפליקס ביחס ליו-טיוב וטיקטוק אחידה בשימוש, בעוד שיו-טיוב וכמובן טיקטוק עולות, וזה אומר שהן נוגסות בזמן המסך של המשתמשים. מעניין אגב אם היו בוחנים את הנושא של שימוש ברשתות בזמן הצפיה בנטפליקס, תופעה מוכרת שבה העיניים על הנייד בזמן ש״צופים״ בנטפליקס ברקע….

ומה שבטוח זה, שלגבי ההעדפות של הילדים, יש מנצחת אחת:

ושוב, שימו לב להתחזקות התלולה של טיקטוק בהשוואה לערוצים האחרים (טוויטר ופייסבוק בירידה):

גאלווי דיבר המון על ההתחזקות של נטפליקס על פני האולפנים הגדולים. לדעתו 2024 תהיה שנת קונסילידציה של פלטפורמות הסטרימינג, כשכבר היום רואים חיבורים שפעם היו נשמעים כלא ריאליים והיום אל מול התחרות הגוברת והשוק רווי השחקנים לא משאיר ברירה אלא לייצר שיתופי פעולה ואיחוד קטלוגים של המדיה:

וכמובן, AI היא טכנולוגיה משבשת, ו-OpenAI היא ה-״פוסטר בוי״ של התחום. בגרף הבא אפשר להבין כמה השווי שלה מטורף, היא שווה כיום יותר מהחברות והמותגים בצד ימין, ביחד!

 

״ביס״ של השראה, ממני אליכם, עם הקפה של הבוקר

אני מאוד אוהב לשתף בתוכן מעניין. בימים ראשון עד חמישי, אני שולח ״ביס״ של תוכן העוסק דיגיטל, שיווק, ניתוח מגמות ומהלכים מעוררי השראה, אבל מנגיש אותם ב"ביס" שטעים לצרוך עם הקפה של הבוקר.

להצטרפות לברודקאסט היומי בוואטסאפ

 להצטרפות לברודקאסט היומי שלי בטלגרם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *