קטגוריות
Uncategorized

GenAI: מגה דו״ח של חברת המחקר CB Insights

מהפיכת ה-AI קיימת כבר עשור, לפחות. במובן הזה היא פחות מהפיכה ויותר אבולוציה. שאלה אחת מרכזית מעסיקה תעשיות וארגונים: כיצד הטכנולוגיה יכולה למנף את הפעילות העסקית שלהן? כיצד היא תשפיע? יותר מ-300 סטארטאפים שפועלים בתחום, אינבידיה היא המשקיעה הגדולה ביותר, ולמרות הפופולריות של OpenAI, אין לרגע זה מוביל אמיתי בתחום.

 מקור: CB Insights

 חברת המחקר CB Insights פרסמה מגה-דו״ח של 122 שקפים שעוסק ב-GenAI: מאיפה התחיל? למה דווקא עכשיו? יישומים פרקטיים בענפים שונים, אסטרטגיית השקעות של קרנות הון סיכון בתחום, מפת שחקנים מובילים ועוד הרבה.

ריכזתי מיקס של דוגמאות מהדו״ח ליישומים של GenAI בתחומים שונים:

בתחום הפיננסי:

היא יכולה לנתח דאטה לא מובנית (כמו סיכומי הפגישות/שיחות של מוקד השירות/ סוכנים עם הלקוחות, אלו שכתובים במלל חופשי ואי אפשר לנתח בכמויות גדולות), ולהמיר אותה למשהו שאפשר כן לנתח ולהפיק תובנות עסקיות.

בוטים מבוססי GenAI יכולים לתת שירות מהיר ונגיש יותר ללקוחות קצה, או בוטים שיעניקו שירות לסוכנים עצמם: כשנמצאים בשטח ורוצים מידע על לקוח, פקודה אחת והנתונים מגיעים תוך שניות ובהקשר הספציפי.

בתחום הרפואה:

יכולה לסייע לסכם אוטומטית ובזמן אמת פגישות עם לקוחות, במקום שהרופא יצטרך להקליד ולסכם ולעכב את המטופל הבא. הסיכום יתועד במערכות ויכול אפילו להישלח למטופל/צוות לצורך תיעוד ומעקב.

הטכנולוגיה יכולה לעזור לרדיולוגים בפיענוח צילומי רנטגן (בין היתר גם מבחינת חיסכון בזמן). 

כלי עזר לצוות הרפואי (לא תחליף), מבחינת מתן מידע, דיוק של אבחונים, השוואת בדיקות ועוד.

בתחום הקמעונאות:

אמזון משתמשת בטכנולוגיה כדי לאמלק ללקוחות תיאור מוצרים או חוות דעת.
קמעונאים יוכלו להפוך את החיפוש באתרים להרבה יותר חכם (תחשבו שבחיפוש מוצרי מזון אפשר להגדיר חיפוש מורכב: ״אוכל איטלקי טבעוני עם התחשבות לרגישות לפלפלים…״.

הפקה של תמונות ווידאו של מוצרים כדי להציג בעמודי המוצר, ללא משאבי הפקה יקרים.

אלו רק כמה דוגמאות נבחרות. מציע בחום להתעמק בדו״ח השלם, מי שמעונין/ת, מוזמנות/ים לשלוח הודעה. 📩

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?