קטגוריות
Uncategorized

החזרות מוצרים הפכו לעסק משגשג

עליות המחירים ברחבי העולם והרצון להקטין הוצאות לוגיסטיות משפיעות דרמטית על קמעונאים שמוכרים באון ליין, ולא רק הם. האפשרות להציע חווית לקוח טובה יותר ועל הדרך לחסוך בהוצאות היא קומבינציה מאוד אטרקטיבית לכל מותג קמעונאי.

על happyreturns כתבתי עוד בתקופת הקורונה, ואתמול קראתי שלא אחרת מאשר ענקית השילוח והמשלוחים  UPS רוכשת אותה (אחרי שפייאפל רכשה אותה לפני כמה שנים). מה happyreturns עושה?

היא חברה שמעניקה שירות לקמעונאים ובעצם פותרת להם את כל כאב הראש והלוגיסטיקה של איסוף מוצרים שלקוחות רוצים להחזיר. השירות כולל ניהול נקודות איסוף מרכזיות, שינוע המוצרים בחזרה לקמעונאי עצמו, עדכון הלקוח באמצעות אפליקציה (בעצם הקוח מדבר ישירות עם happyreturns ולא החנות ממנה נרכש המוצר). 

קצת מספרים: השירות של החברה חוסך לקמעונאים כ-40% מעלויות ניהול ההחזרות, חלק מעולם הקמעונאות שלרוב לא מדברים עליו כי חושבים שהקניה מסתיימת עם התשלום או לפחות הגעת הפריט הביתה. אז זהו, שלא!

ב-2020 היקף ההחזרות בארה"ב צמח בכ-70% (תזכורת, זו תקופת הקורונה), הלקוחות האמריקאיים התרגלו מהר מאוד להזמין און ליין ואם הם לא מעוניינים אז פשוט שולחים את המוצר בחזרה, בחינם (כ-20% מהרכישות מוחזרות לחנויות). היקף שווי ההחזרות של הסיילים של סוף השנה בארה"ב מוערכים בכ-300 מיליארד דולר!

המודל העסקי אגב מבוסס על גביית תשלום עבור כל החזרה, עלות שהקמעונאי יכול לסבסד, לשיקולו, ועדיין לחסוך בסך הוצאות ניהול ההחזרות מצידו.

המסקנה של כל זה: קמעונאות, מסחר דיגיטלי וקומרס הם תיאורים סקסיים אבל צריך לזכור שיש חלקים הרבה פחות זוהרים וגם יקרים בתחום הזה, וערך ה-"אני סוגר לך פינה ומוריד לך את כאב הראש" הוא ערך משמעותי, ויש מי שמוכן לשלם עבורו, הרבה מאוד כסף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *