קורי בארי, מנכ"לית בסט ביי ארה"ב אמרה השבוע שהיא מזהה מגמה מתחזקת, לפחות בכלכלה האמריקאית: Funflation (כיף + אינפלציה). איך 2 המושגים האלו בכלל מתחברים? במציאות של אינפלציה גבוהה, צרכנים מתמקדים ב-2 אזורים מרכזיים מבחינת ההוצאות שלהם:
- הבסיס: מגורים, מזון, חינוך ותחבורה…
- הם משקיעים בחוויות, באספקיזם. יש שקוראים לזה YOLO (אתה חי רק פעם אחת), כסוג של תירוץ להוציא כספים על חוויות, הרבה יותר מאשר על דברים אחרים שרק בתקופת הקורונה קיבלו תיעדוף גבוה יותר: מוצרי טכנולוגיה (כי למה להשקיע במחשבים חדשים כשאפשר להשקיע בהופעות, טיולים ובקיצור: בחוויות).
בארי, כמו גם אנליסטים אחרים מציינים למשל את סיבובי ההופעות הגרנדיוזים של טיילור סוויפט וביונסה, יחד עם השקת 2 להיטים קולנועיים במהלך הקיץ:
אופנהיימר והסרט ברבי. ההערכות מדברות על כך ששני הסרטים וסיבובי ההופעות של שתי הזמרות "תרמו" לצמיחה של התמ"ג האמריקאי בכ-4% ברבעון האחרון (כ-14 מיליארד דולר הכנסות סה"כ).
לא בכדי המספרים מדברים על עליה של כמעט 20% בביקוש ובמחירים של כרטיסים להופעות, ביחס ל-2019. אנשים פשוט רוצים ליהנות ולבלות, ומוכנים לשים על זה את הכסף שלהם.
👈🏻 לסיכום: כמו שאר העולם גם בארץ אנו חווים את השפעות האינפלציה, שלא לדבר על ההשפעות הכלכליות שיש ועוד יהיו למלחמה אצלנו. ואולי דווקא המלחמה תהיה קטליזטור לצריכה בעלת אופי שונה לכשהיא תסתיים, כזו שתחזק את מגמת ה-Funflation, בטח כשאנשים ירצו עוד יותר לחוות חוויות חיוביות…