קטגוריות
DATA Uncategorized אמזון השראה חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות

באתי לעזרת חבר: כשמותגים מעודדים קבלת עזרה מחברים

כולנו עדים לרצון של כולם לתרום לאחרים, לעזור ולתת כתף. מצאתי שתי דוגמות שלא קשורות למלחמה או אפילו למצבי חירום, שבהם מותגים שהבינו את הצורך האנושי הזה של בני אדם לבקש עזרה מהמעגלים שלהם כדי להפיק ערך רחב יותר.

הדוגמה הראשונה היא טינדר, שבעקבות סקר לקוחות נרחב שהיא ביצעה, היא הבינה שאחוז מאוד גדול מהמשתמשים נוהגים להתייעץ עם חברים ומשפחה בזמן שהם עושים סוויפ ימינה/שמאלה.

יש כאלו שממש נותנים את הטלפון לחברים קרובים כדי שהם יעשו את הסינון עבורם….זו תובנה צרכנית מדהימה כשחושבים על זה.

מקור: טינדר

מה טינדר עשתה? היא עומדת להשיק שירות שיאפשר לבעלי פרופילים להזמין אנשים קרובים דרך לינק ייעודי (מתאים גם למי שאין לו חשבון טינדר פעיל, וזאת כדי לא לסבך חברים אחרים…), לינק שיאפשר לאחרים לבצע חיפושים והמלצות על התאמות שלדעתם יתאימו לאותו בעל/ת פרופיל. את ההקלקות עצמן רק בעל/ת הפרופיל מבצע/ת.

לכתבה

הדוגמה השניה היא אמזון, שעל בסיס אותה התובנה, רק בהקשר של צרכנות, משיקה אפשרות של לקוחות לשתף עמודי מוצר עם חברים ומשפחה כדי לקבל פידבק, המלצות ודעות מאחרים.

מקור: אמזון

על פניו זו יכולה להיות החלטה שעלולה לפגוע במכירות, כי זה מוסיף סוג של חסם/מעצור בתהליך הקניה, ומצד שני דווקא ההנגשה של כלי ייעוץ שכזה מעניק יותר כוח לצרכנים בדרכם לקבל המלצות אישיות מותאמות וטובות יותר.
לכתבה על אמזון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *