קטגוריות
Uncategorized

ואם החברה שלך היתה מוקמת היום?

חשבתם מה היה קורה עם החברה שלכם לא היתה קיימת? והאם אתם או מישהו אחר היה מקים אותה באותה תצורה כפי שהיא קיימת היום?

כשחושבים על זה, ב-2023 אף אחד לא היה חושב להקים רשת חנויות שמכירה סרטים ב-DVD, או לפנות משרד שבו יישבו סוכני נסיעות שכדי לסגור חופשה צריך להגיע לפגישה פיזית ולחתום על מסמכים מודפסים. ומה לגבי להקים סניף של בנק? חברת ביטוח? כל אלו תוכננו ונבנו בעידן אחר, עידן שבו הציפיה הצרכנית היתה שונה, הטכנולוגיות היו שונות, הסטנדרטים היו אחרים לגמרי.

ואם המטרה היתה להקים מותג רכב חדש ב-2024? מה לדעתכם הדרך הטובה ביותר להיכנס לענף הרכב? האם הייתם בוחרים ב:

  1. להיות מותג רכב בינלאומי ותיק ומוכר עם עשרות שנים של ניסיון, כמו טויוטה?
  2. להיות חברת רכב מסוג אחר, כזו שמבוססת יותר על תוכנה מתקדמת, כמו טסלה?
  3. או שהייתם נכנסים לענף הזה מזוית אחרת לגמרי, למשל כחברה שמתמחה בפיתוח סוללות נטענות ומתן פתרונות טעינה מהירה זולה עבור שוק הרכבים החשמליים?

השאלות החשובות באמת הן: מה התפקיד הנכון עבור העסק שלכם בעידן בו אנו חיים? מה השתנה? ומה נשאר בדיוק אותו הדבר? באיזה אופן הפעילות העסקית מתאימה לציפיות הצרכניות/להזמנויות הטכנולוגיות ובאיזה אופן היא כבר לא רלוונטית ולמעשה מתחזקת משקולות מיושנות שרק מעכבות את הפוטנציאל האמיתי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *