יש בגדול 2 ״מסלולים״ אפשריים בהתמודדות עם טכנולוגיות חדשות:
הראשונה: לחשוב על כל *הבעיות* שיש בעולם (או לפחות על חלקם), ולנסות להבין איך הטכנולוגיה יכולה לסייע בלפתור אותן. האפשרות השניה היא לחשוב על כל *ההזדמנויות* שהטכנולוגיה מייצרת, ואיך בפועל היא תעזור לממש אותן.
כשמדברים על טכנולוגיה כמו AI, היא לא אמורה להיות העיקר ובדיוק כמו כל טכנולוגיה חדשנית אחרת היא אמורה להיות *האמצעי*. כתבתי פה לא מזמן ואני חוזר ומדגיש את דעתי:
ככל ש-AI תשתלב בצורה נגישה יותר לתוך השירותים והמוצרים שאנחנו צורכים, כך יהיה קל יותר לאמץ ולהפיק ממנה ערך. במילים אחרות, מילת המפתח היא הנגשה.
הנה מקבץ ידיעות AI מהשבוע החולף, נסו לחשוב איזה מהן עונות על ההגדרה של יצירת ערך אמיתי על בסיס הנגשה נכונה בתוך החיים של הצרכנים:
ספוטיפיי משיקה שירות מבוסס AI שיבנה פלייליסטים בהתאמה אישית לפי פרומפטים (שאילתות) חופשיות. ז״א שבמקום חיפוש קטגוריות כמו ״פלייליסט למסיבת בריכה״, אפשר יהיה לתאר במילים ״פלייליסט מרים ושמח למסיבת קיץ עם חברים שלא אוהבים מוסיקה משנות ה-80״….
https://bit.ly/3Q2c0RJ
תראו מופתעים: כמובן שמטא ואינסטגרם משתמשות בתמונות שהעליתם כדי לאמן את ה-AI שלה: https://bit.ly/467QhgZ
מטא הכריזה בשבוע שעבר על השקת סדרת צ'אטבוטים מתקדמים, שיאפשרו לאנשים לדבר איתם בנושאים שונים (ספורט, תזונה, צרכנות ועוד). הבוטים ילבשו מראה ושפה של מפורסמים אמריקאיים מה שאמור להוסיף רובד בידורי לכל העסק. ואני שואל: למה מטא מנסה בכוח להעמיק את זמן המסך שלנו, ולתקשר עם הוירטואלי במקום עם חברים ומשפחה? התשובה כמובן ברורה, ובכל זאת. מה באמת יוצא מזה למשתמשים?
https://bit.ly/3PILQ5d
לינקדאין הכריזה על שורה של כלים מבוססי AI, ביניהם צ'אט בוט שיהיה סוג של מאמן אישי שיסייע לאנשים לפתח כישורים רכים, להתכונן טוב יותר לקראת ראיונות עבודה, ללמוד איך להציג עצמם טוב יותר ועוד. https://bit.ly/3PGLlJ0
אייר.בי.אנד.בי תשתמש ב-AI בניתוח דאטה של לקוחות, במטרה לזהות מראש אורחים בעלי נטיה לערוך מסיבות בנכסים שהם משכירים. https://bit.ly/3F8mOHG
אמזון עובדת על מהלך שדרוג יכולת החיפוש של מוצרים באתר: רובד חדש מבוסס AI יוכל לענות על שאלות גולשים, להשוות בין מוצרים, להציף דירוג גולשים ואפילו להמליץ על מוצרים שאמורים להתאים לאותו הלקוח על בסיס ניתוח היסטוריית החיפוש וכמובן הרכישות שלו.
למה זה חשוב בהקשר של אמזון? כי כבר היום כ-60% (!) מהחיפושים און ליין של לקוחות מתבצעים אצלה באתר, ז״א היא מהווה יעד מוביל ודומיננטי בתהליכי המחקר הצרכני של לקוחות, ולכן חיזוק יכולות החיפוש ובעיקר ההתאמה בין לקוחות לבין מוצרים יכולה לשנות דרמטית את האפקטיביות של החיפוש: https://bit.ly/3rGJpbt
קטגוריות