קטגוריות
Uncategorized

מה החברה שלך עושה?

שאלה פשוטה, לא?

בשבוע האחרון יצא לי להיפגש עם לא מעט אנשים, חלקם מייסדים מנהלות ומנהלי חברות וארגונים ופשוט הדהים אותי לגלות כמה מורכב לענות על השאלה הזו. לרוב המענה מתרגם לתיאור תהליכים, תיאור השירותים והמוצרים של החברה, אבל לא מה בתכלס החברה עושה?

אז שתדעו שאתן.ם לא לבד. בגיליון ספטמבר של מגזין Wired המשובח התפרסמה כתבת ענק על OpenAI ובעיקר העומד בראשה, סם אלטמן. אני אשתף בשבוע הבא תובנות מסודרות מהכתבה הזו, רק אציין בהקשר של הכותרת הבוקר שאין קשר בין גודל החברה, מידת ההצלחה העסקית שלה, ואפילו היקף הבאזז שהיא מייצרת בעולם לבין היכול לענות בפשטות על השאלה.

מקור: מגזין Wired

בסופו של דבר יזמים ויזמיות מקימים משהו, לרוב רוצים לשנות מציאות, לעצב אותה מחדש, לתקן בעיות או לייצר ערך שלא היה קיים קודם. יש סוג של חזון התחלתי אבל בין זה לבין המקום שבו החברה מגיעה בשלבים מתקדמים יותר, לא תמיד יש קשר ישיר. יותר מזה, דווקא בשלבים הראשוניים והקריטיים, היכולת לענות על השאלה ״מה אתם עושים?״ מורכבת אפילו יותר, כי הכל חדש ובוסרי.

אבל, להבדיל מחברות סטארטאפ וטכנולוגיה בהן יש אבולוציה מוצרית די ברורה, דווקא בארגונים מסורתיים, אלו שכמעט מובן מאליו מה הן עושות, לא יידעו לענות בשלוף על השאלה הזו. הן פועלות מתוקף האינרציה כבר עשרות שנים, מי שהקים וייסד לרוב כבר לא נמצא ומה שיש זו ספינה ענקית ששטה קדימה, מבלי שיודעים בוודאות- לאן ולאיזו מטרה.

למה זה בעייתי? כי דווקא היום, במציאות שבה התחרות קשה יותר מאי פעם, אנו חווים שיבוש נרחב וערבוב הצעות ערך, חשוב מאי פעם לדעת לתקשר בצורה ברורה חדה ומדויקת את הערך הספציפי שלכם. זה לא קל, אפילו די מורכב, אבל- אם אתם לא מסוגלים לענות על השאלה הזו, אז איך הלקוחות שלכם אמורים להבין?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?