אני רוצה להמליץ על פרק מהפודקאסט המשובח של אבי זיתן (פודקאסט השיווק on the go של קהילת מנהלי שיווק מצייצים).
אבי אירח את דורון גולדנברג, מייסד שותף ומנכ״ל חברת ה-Business design ״פירמה״, שדיבר על תפיסה שלטעמי רוב מובילי הארגונים והחברות בארץ עדיין לא מבינים. נתחיל מהרקע: עברית היא שפה מדהימה אבל יש לה כמה בעיות, אחת מהן היא תרגום מאנגלית. המילה ״Design" עדיין מקבלת משמעות מאוד צרה כשמתרגמים אותה לשפת הלבנט. עיצוב= לוגו, שיהיה יפה, ועדת קישוט, לא? אז ממש לא.

עיצוב עסקי (Business design) היא תפיסה הוליסטית רחבה שיוצאת מערך ה-human centric, ז״א הלקוח במרכז. נכון שמעתם את הביטוי הזה הרבה? ועדיין כמה מותגים באמת מהנדסים את הארגון שלהם בהתאם? כמה תלונות יש לכולנו על נותני השירות והמותגים שאנחנו רוצים בסה״כ לקבל מהם מענה הולם ומקצועי? עיצוב בעיניים של דורון ופירמה שהוא עומד בראשה, מסתכל על העולם דרך משקפיים של אמפתיה.
להבדיל מחברות הייעוץ המסורתיות, המיקוד אינו רק על השורה התחתונה ואקסלים אלא על תפיסה עסקית-מותגית רחבה שבפועל נוגעת בכל רוחבי הארגון: על כל העשיה, השירותים והמוצרים, על התרבות הארגונית על חווית העובד, על הסטוריטלינג שלה, והכל דרך נקודת מבט אמפטית.
תפיסה זו מייצרת מוקד עסקי שלא רק מחלקת השיווק לוקחת בו חלק, אלא כל הממשקים שיש לארגון ומכאן הערך הכולל והגדול יותר. ועדת קישוט של ״תעשה יותר יפה״ למשאב ארגוני הוליסטי.
אני ממליץ בחום להאזין לפרק המלא, כי יש שם המון תובנות מרתקות, אבל אשתף פה באחת שאותי עניינה במיוחד:
נגמרו הימים שבהם מפרידים בין ייעוץ ארגוני, תרבות ארגונית, מיתוג מעסיק, ייעוץ אסטרטגי, עיצוב מותג, ופעילות דיגיטלית, אלו לא חלקים נפרדים. בסופו של דבר האדם חווה מותג ארגון עסק כמקשה אחת. הוא לא יודע להפריד וזה גם לא מעניין אותו. להיפך, אם התקשורת הפרסומית תהיה מעולה ויצירתית אבל השירות יהיה גרוע, אז איבדתם לקוח ופגעתם באמון שלכם.
לפודקאסט >