קטגוריות
Uncategorized

כיצד לרתום *באמת* AI ליצירת ערך ללקוחות?

קראתי השבוע כמה ידיעות שונות שמדברות על יישומים פרקטיים של AI בחיים של בני אדם.

🚨👈🏻 אני רוצה להתעכב על המשפט האחרון כי הוא נשמע כמובן מאליו אבל הוא לא, לפחות לא כרגע. כמו כל טכנולוגיה אחרת, היא תמיד תהווה אמצעי ולא מטרה בפני עצמה.

לא משנה על איזו טכנולוגיה מדברים. היא לא מייצרת ערך? אז היא לא רלוונטית. אתם (כמותג/ארגון) טוענים שהיא כן מייצרת ערך? איך בדיוק? האם הערך הוא בעיניכם בלבד כי זה נשמע טוב והגיוני (בעניכן.ם?) או שהיא באמת באה לענות על צורך/בעיה אנושית? 

🔬
דוגמאות: Intuit, ענקית התוכנה הפיננסית האמריקאית, שמספקת כלים בעיקר לכ-100 מיליון עסקים גלובליים קטנים ובינוניים  (ניהול חשבונות, ניהול הוצאות ועד שיווק דיגיטל) הכריזה שהיא משלבת עוזרת חכמה מבוססת AI בכל הכלים הדיגיטליים שהיא מציעה ללקוחות. היא קוראת לזה: Our first customer-facing generative AI-powered solution: a digital assistant to assist small businesses and consumers, ולמעשה השירות יהיה אפילו היברידי,  (שיכלול גם תמיכה אנושית במידת הצורך) העוזרת החכמה שתיקרא Intuit Assist נועדה באמת לסייע ללקוחות החברה לקבל מענה אפקטיבי יותר לצרכים העסקיים שלהם דרך הכלים של Intuit.

🎉 מה זה אומר בפועל? לקוחות החברה הם עסקים קטנים שרוצים למכור ולפתח את העסקים שלהם, הם לא בהכרח מבינים במיסים, ניהול תזרים או בשיווק עצמי.

💡 אבל Intuit כן, זו הסיבה שאותם לקוחות הפכו ללקוחות! הכלים של Intuit מייצרים עבורם ערך, הם מקצרים תהליכים, מפשטים את ניהול העסק ובתכלס מפשטים את החיים שלהם. זה ערך אדיר בפני עצמו.

🤩 כל זה כבר קיים שנים, עכשיו נכנסה טכנולוגיית AI, מעולה! ו-Intuit זיתה את הפוטנציאל ומצאה פתרונות להרחיב את מעגל הערך בעזרתה, אבל – היא לא מטרה בפני עצמה, Intuit לא מציעה AI כי זה הבאזז החדש וזה נשמע טוב בישיבות ההנהלה או בשיחות עם האנליסטים.

🧠 התובנה: החברה/המותג שלכם הוא אוטוריטה בתחום מסוים. אתם המומחים, אתם אמורים לספק ללקוחות את הערך, לכן הם בחרו אתכם כדי לספק את הערך הזה. טכנולוגיית AI יכולה (לא מבטיחה, יכולה) להיות אמפליפייר משמעותי של הערך הזה, בתנאי שתנגישו אותו נכון במסגרת הצעת הערך הכללית.

🙏🏻 תעשו את זה עבור הלקוחות שלכם, מתוך הנעליים שלהם, לא כי זה מה שחם ומגניב עכשיו.

למקור:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *