כמו בכל שנה, אני אוהב לספר על חלק מהזוכים בתחרות Innovation By Deisgn, תחרות שנתית של המגזין Fast Company ששמה לעצמה למטרה לסמן מהלכי חדשנות עיצובית מצטיינים. צוות שופטות ושופטים בחרו מגוון רחב של מוצרים ומהלכים שענו על ההגדרה: עיצוב כמשנה מציאות, משפר חיי בני אדם ושל העולם סביבנו.
אחת הזוכות היא לא אחרת מאשר ענקית האיפור אסתי לאודר, מותג בן 75 שנים שגם אחרי כל כך הרבה שינויים, תהפוכות, טכנולוגיות וכמובן טרנדים, עדיין מצליחה להציג מהלכי חדשנות שלא נוצרו לשם החדשנות עצמה, אלא כדי לרתום טכנולוגיה ועיצוב כדי ליצר ערך צרכני משנה חיים, לא פחות.
אסתי לאודר מבינה היטב שלהתאפר ולשמור על הלוק הרצוי במהלך היום היא משימה שלא כל הנשים יודעות/יכולות לבצע בצורה האופטימלית עבורן. תוסיפו לקהל היעד גם לקוחות שיש להן מגבלות ראיה, היכולת להתאפר לבד היא למעשה בלתי אפשרית.
מה עשתה החברה? היא השיקה אפליקציה מבוססת AI ו-AR (אינטליגנציה מלאכותית ומציאות רבודה, שני באזז וורדס חזקים אני יודע…) המופעלת בעזרת הקול, שאמורה לפנות דווקא לקהל שמעולם לא חשב שיוכל להתאפר עצמאית: בעלי לקות או מוגבלות בראיה. האפליקציה מדברת עם הלקוחה, מודדת את תווי הפנים ו״מלבישה״ את סגנון האיפור הרצוי/מומלץ, כשעוזרת קולית מכוונת ומדריכה אותה בשלבים השונים, לפי הקצב שלה.
בנוסף, אותה לקוחה יכולה במהלך היום לשלוף את הנייד והאפליקציה, העוזרת החכמה תדריך אותה לבצע תיקונים והתאמות כדי לשמור את הלוק הרצוי. זה נשמע כמעט כמו מדע בדיוני, אבל שוב, זו דוגמה מעולה לחדשנות עם חזון עיצובי, שנוצרה כדי לייצר שינוי אמיתי בחיי הלקוחות הרלוונטיים.