קטגוריות
Uncategorized

דגם קונספט כקונפסט לחדשנות

עולם הרכב תמיד ריתק אותי, ומי שמכיר אותי כמה אני אוהב מכוניות אספנות (למרות שאין לי כזו, עדייו). מצד שני אין דבר מרתק יותר ממותג רכבים שמרגיש לי אחרת. החל מהעיצוב, הטכנולוגיה, ערך החדשנות שבא לידי ביטוי אפילו בתוכן שהוא מייצר ומשווק. בעיני פולסטר הוא מותג שכזה. לא ידעתי אבל מסתבר שפולסטר היא מותג רכב שוודי, שהוקם ב-1996 על ידי חברת Flash Engineering, שנרכש על ידי וולוו ב-2015.

מציע לדלג על האתר בעברית ולעבור ישר לאתר הבינלאומי, ההבדל הוא לא בר השוואה בכלל. מה שאני ממש אוהב (בכלל אצל מותגים שעושים עבודה טובה), הוא הסטוריטלינג. תצפו בסרטון הבא שנותן הצצה למאחורי הקלעים לתהליך העיצוב של הרכבים. רק לי זה מרגיש עם השפעה כבדה של ״אפל״?

והנה סרטון נוסף של פולסטר, שמעמיק בסיפור המעבר מקונספט עיצובי למוצר אמיתי. ישנה מחלקה שלמה שזו יעודה, הם ייצרו סה״כ כ-20 רכבים, חלקם לא ייסעו בפועל אלא נועדו לבחינה פיזית של הדגם. אחד הדברים המעניינים שעולה בסרטון הוא החשיבות של תהליך הפיתוח הפיזי, שם עולים נושאים שמצריכים חשיבה מחדש כדי שיעבוד טוב יותר. מייד עלתה לי הקונוטציה של תהליכי חדשנות, של מעבדות חדשנות ובכלל על תהליכי ניסוי, בדיקה, התנסות בתהליך פיצוח מוצרים חדשים.

ריכזתי עבורכן.ם את הנקודות המרכזיות והמשמעותיות ביותר, קל להבין שלמרות שמדובר ביצרנית רכב, התובנות רלוונטיות כמעט לכל מותג בכל ענף:

קונספט כתכנון אסטרטגי קדימה: תהליך העבודה על תכנון ופיתוח של קונספט למוצר חדש נועד לסמן לאן המותג צועד ומדוע? הוא מחובר עמוק לערכי המותג, להיסטוריה (לעולם לא מנותק ממנו), אבל כן מסמן את האבולוציה שלו. מתיחה משמעותית אם תרצו, אבל תמיד עם חיבור למקורות.

תפקיד הקונספט לסמן כוכב צפון שאפתני, נועז אפילו, אבל גם ישים בפועל. בקיצור, אפשרי ובר השגה.

הקונספט עובר מהשרטוט לשטח, למציאות עם אבי טיפוס שכל תכליתם לודא שזה עובד. כמעט תמיד מוצאים במעבר מהתיאוריה לפרקטיקה בעיות בתכנון המקורי, ולכן התשלב הזה קריטי כדי לבצע התאמות ושינויים כדי לשפר את התכנון והמוצר הסופי.

מדובר בצוות קטן, מיומן ומקצועי שאחראי על הקונספט, הם חיים את הטכני אבל מחוברים עמוק למותג והכי חשוב: לצד המתכנן, העיצובי. באנלוגיה למותגים וענפים אחרים, מה שחשוב ליישם הוא עבודת צוות חוצה מחלקות ואגפים, עם הנציגים המינימליים אך הרלוונטיים ביותר, כדי לשמור על החיבור ההוליסטי לאסטרטגיה העסקית והמותגית.

העבודה נעשית כל הזמן ביחד, פינג פונג מתמשך שנועד ״לשייף״ את הקונספט עד שהוא מושלם.

אב הטיפוס לא נועד להיות מושלם, אבל כן לסמן אזורים ואתגרים שסומנו כמעניינים ושדורשים בחינה, תיקוף, ניסוי עד לפיצוח. אלו הדברים שמצעידים קדימה את המותג, שמאתגרים את הקיים ואפילו המסורתי, גורם לכל העסק להתאמץ יותר דרך המוצרים, צעד אחר צעד.

משאבים: הצוות/ים שעובדים במשותף לאורך התהליך מקבלים את המשאבים הדרושים כדי לבצע את המשימה. זה לא המקום לחסוך, להיפך. זה בדיוק המקום שנועד להצעיד קדימה, להתנסות, לטעות, לחדש. בלי המשאבים הנדרשים, זה ישאר בגדר ניסוי חסר תכלית שיסתיים במצגות יפות בישיבות ההנהלה.

ממליץ בחום לצפות בסרטון השני עד סופו, לי אישית הוא נתן לא מעט השראה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?