קטגוריות
DATA Design Storytelling אסטרטגיה דיגיטל חווית לקוח מודלים עסקיים פינטק שיווק דיגיטלי

גישה שונה לניהול פיננסי

אני אוהב למצוא דוגמאות לחיבורים שעליו פניו נשמעים כלא קשורים, אבל הם כן. דוגמה לחיבור שכזה היא “allo”, אפליקציה פיננסית שהוקמה ב-2021 ושמה לעצמה למטרה לגשת לניהוול הכסף (חשבונות בנק, כרטיסי אשראי, השקעות) מזוית אחרת לגמרי: מיינדפולנס.

התובנה הבסיסית שמעצבת את תפישת העולם שלה: אצל רוב האנשים, ניהול כסף בכלל והוצאות בפרט הם דפוסי התנהגות שמתבססים על החלטות אמוציונליות, הרבה יותר מרציונליות.

allo

אם נוסיף לאתגר את חוסר החיבה של רוב האנשים מלהתעסק עם הניהול הפיננסי שלהם (משלל סיבות) והרי מדובר באגוז מאוד קשה לפיצוח. אני אישית סולד מהמילים ״חינוך פיננסי״ כי אף לקוח לא רוצה שיחנכו אותו, ובטח שלא בפיננסים.

ואז מגיעה allo שכאמור מאמצת גישה שונה לחלוטין. דבר ראשון היא שואפת להרחיק את הנגיעה הישירה שלכם במספרים היבשים. הם קיימים אבל הם לא העיקר. היא משלבת ערכי מיינדפולנס בשימוש שגם הקצב שלו נקבע על ידי המשתמש עצמו.

המטרה היא לחבר בין דפוסי התנהגות, ערכים ועוד לבין דפוסי ההוצאות, וכך לחזק את ההבנה והזיהוי של הקשר ביניהם, במטרה לשלוט בהם טוב יותר. הוצאות שמעלות אסוציאציות פחות חיוביות ״יזכו״ בממשק שיעודד אתכם להימנע מהם בעתיד, ולהפיך. אבל allo לא תציק לכם, אתם קובעים באיזו תדירות היא תדבר אליכם: יומי, שבועי, חודשי.

קישור לאתר החברה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *