קטגוריות
DATA Storytelling אסטרטגיה דיגיטל מדיה חברתית מודלים עסקיים צרכנות שיווק דיגיטלי

טוויטר או טרדס? התשובה: טיקטוק!

רק לפני ״רגע״ כולם דיברו על ההשקה הרועשת של אפליקציית ״טרדס״ של מטא שמהווה אלטרנטיבה/תחרות לטוויטר. אילון מאסק מצידו, הבעלים של טוויטר אימץ טקטיקה של ספין תקשורתי כדי לכוון/להשתלט על השיחה, כשהודיע לפני מספר ימים שטוויטר תאמץ מיתוג חדש: X The everything app, ובכך תיפרד ממיתוג השם וגם הציפור הכחולה והאייקונית שמלווה אותה מאז הקמתה ב-2006.

אגב, לאילון מאסק יש רומן ארוך עם השם X (כך נקראה חברת הפינטק שהקים, זו שנמכרה לפייפאל בהמשך), אבל יותר מזה הוא מתחיל ליישם את האספירציה הגרנדיוזית עליו הוא מדבר במשך שנים: להפוך את טוויטר לסוג של אפליקציית על (Supper app) שתציע שלל שירותים מעבר לרק תקשורת ומדיה, כגון שירותים פיננסיים ועוד. אמשיך לעקוב…

ואם ברמת המאקרו עסקינן, *שלוש ידיעות על המלכה האמיתית של המסיבה:

ידיעה #1: טיקטוק* לפי פרסומים שנחשפתי אליהם, טיקטוק השיקה שירות מוסיקה (במקסיקו, ברזיל, סינגפור ואוסטרליה) שיתחרה בלא אחרת מאשר ספוטיפיי! רק כדי לסבר את האוזן: נתח השוק העולמי של ספוטיפיי צנחה מתחת לכ-30% מאז 2018, ובמקביל טיקטוק גם נתפסת כפלטפורמת מוסיקה וגם בונה קשרים עסקיים נרחבים עם תעשיית המוסיקה העולמית.

כנראה שמדובר באפליקציה עצמאית ונפרדת, ההתחברות/הזדהות אליה נעשית מתוך אפליקציית טיקטוק.אם אהבתם סרטונים או מוסיקה בטיקטוק, הם ישמרו ברשימה אישית באפליקציה החדשה, ובדומה לפרסונליזציה שיש בספוטיפי, גם באפליקציה החדשה יהיה שימוש נרחב ב-AI כדי להתאים ולהמליץ על מוסיקה חדשה.

ידיעה 2#: אם זה לא מספיק, טיקטוק שהחלה את דרכה כפלטפורמה ליצירה ושיתוף של סרטוני וידאו קצרים, מתחילה לאפשר לשתף גם טקסטים! כמה שנראה התרחבות שלא לומר תחרות ישירה מות טוויטר (=X) וכמובן טרדס החדשה.

מבחינת טיקטוק מדובר באבולוציה טבעית, הרצון לאפשר למשתמשים לבטא עצמם בעוד דרך מלבד ווידאו.

ידיעה #3: קראתי בוול סטריט ז׳ורנל שהיא בוחנת אפשרות להעמיק את פעילות המסחר המכוון במיקוד האופנה, תוך ״השאלת״ המודל של Shein, ז״א למכור בעיקר לארה״ב וצפון אמריקה מוצרי אופנה אולטרה זולים שייצרו בסין.

לסיכום: כולם מעתיקים מכולם, נדמה שאין חדשנות אמיתית מצד הפלטפורמות הגדולות, ושרובן מאמצות אסטרטגיה של התרחבות לשווקים ותחומים נוספים על בסיס ״פזילות״ עסקיות למתחרות. מי תשרוד? מי תצליח להיכנס לשווקים ומודלים חדשים? האם באמת נראה חדשנות בעולם הסושיאל? נראה שה-Supper App האמיתי היא בכלל טיקטוק…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *