קטגוריות
DATA אסטרטגיה אפל דיגיטל חווית לקוח מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות

האפסטור חוגג 15

התפקיד הראשון שלי בעולם ה״אמיתי״ היה למכור תוכנות. הרבה לפני פייסבוק, אינסטגרם, אייפון ומחשוב ענן. עבדתי בחברה קטנה (סוג של סטארטאפ), כעובד #2, ותפקידי היה למכור לבעלי עסקים קטנים תוכנות לניהול העסק.

כדי להתקין את התוכנה אצל הלקוחות, הייתי צריך לנוסע פיזית אל בעל/ת העסק ועם דיסק (!) להתקין על המחשב שלהם. כאמור, זה הרבה לפני שהמובייל הפך למסך הראשון של העולם, וכמובן הרבה לפני חנויות האפליקציות.

השבוע מציינים 15 שנים להשקת האפ סטור של אפל. נדמה שהיא היתה פה תמיד, אבל ממש לא. הקונספט שהציג סטיב ג׳ובס ב-2009 פשוטו כמשמעו שינה את העולם, את שוק התוכנה בכלל, ובעיקר את יכולות השיווק וההפצה של תוכנות ישירות ללקוחות, בלחיצת כפתור. האייפון שהושק שנתיים קודם בא לעולם ללא חנויות אפליקציות, הייתם מאמינים?

יותר מזה, נסו לדמיין כמה חברות יוניקורן קיימות כיום הודות לעצם הקיום של קונספט חנות האפליקציות! שלא לדבר על העובדה שכולנו צורכים מידע שירות ופעולות ישירות מאפליקציות של חברות עסקיות, ואיך זה משפיע על היום יום שלנו. חנות האפליקציות גם ייצרה ענפים ותעשיה שלמה מסביב לה: חברות פיתוח אפליקציות, חברות אנליטיקס, שיווק ופרסום. אגב, אפל שילמה ב-15 השנים האלו 320 מיליארד דולר! למפתחים הודות למכירות שהניבו האפליקציות, נעשו 370 מיליארד הורדות של אפליקציות IOS ויש פי 123 אפליקציות לבחור מהן בהשוואה ל-2009.

אבל אולי הנקודה המשמעותית ביותר היא הקצב: אפליקציית טרדס של אינסטגרם שברה (שוב) את שיא ההורדות, כשהגיע כבר לכ-100 מיליון משתמשים תוך כשבוע בלבד! נתון מדהים לכל הדעות אבל בואו נודה, לא ממש מפיל אותנו מהכיסא כיוון שכבר התרגלנו…..מדהים לא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *