הביזנס אינסיידר מדווח על מסמך פנימי של אמזון שכביכול הגיע לידיו, לפיו החברה פנתה לעובדות ולעובדים במטרה שאלו יציעו רעיונות כיצד ליישם ולשלב את ChatGPT בפעילות העסקית שלה. סה"כ הועלו כ-70 רעיונות שכאלו, להלן כמה אזורים מרכזיים:
אמזון תמנף את היכולות של ChatGPT לצרכים השיווקיים שלה: כתיבת תכנים, תיאורי מוצר ופעילויות, הפקת ויז׳ואלס ועוד מחלקות פיתוח שונות יעזרו בטכנולוגיה כדי לכתוב ולשפר את הקוד, ביצוע בדיקות ועוד.
מכירות: מחלקות המכירות יוכלן להיעזר ב-ChatGPT כדי לייצר דוחות עסקיים על אמזון כמו גם לבנות פרופילים עסקיים של לקוחות גדולים ופוטנציאליים וכמובן על המתחרים.
יישום נוסף שמופיע במסמך מדבר על פיתוח אפליקציית שירות ומידע מקצועי שמיועד לקהל המפתחים והטכנולוגיה, שיציע סוג של צ׳אט במטרה לספק מענה לשאלות סביב פתרונות הענן של אמזון.
בנוסף, עלה רעיון לשלב את הטכנולוגיה בתוך מנוע החיפוש של האתר והאפליקציה, במטרה לשפר את יכולת המחקר והחיפוש של צרכנים אודות מותגים ומוצרים, כמו גם יכולת לרכז במהירות פידבק לקוחות שכבר קנו עבור אלו שמתלבטים עדייןיישום מעניין נוסף יכול להיות ייעול וקיצור תהליכי החשיבה על מוצרים חדשים:
באמזון רעיונות ויוזמות חדשות צריכות להגיע עם כתיבה וניסוח של "הודעה לעיתונות" + עמוד "שאלות ותשובות" כדי בכלל להציע רעיון חדש (אחלה שיטה למסגר את הרעיון ולוודא שאפשר להסביר אותו למקבלי ההחלטות). כך ChatGPT יוכל לסייע בניסוחים של המסמכים הללו ובשיפורים
חשוב לציין שתחום ה-AI רחוק מאוד מלהיות חדש עבור אמזון (בואו, זו אמזון אחרי הכל…), היא משלבת סוגים שונים של AI ומשינג לרניניג בפעילות שלה כבר כמעט 30 שנים.