מי שצפה בפרק ה-1 של העונה החדשה של "מראה שחורה" בנטפליקס יבין יותר טוב את הביס של הבוקר, אבל לא חובה. אתמול בערב, כשהביס שלפניכם כבר כתוב ומוכן, צפינו בפרק המדובר, ונדהמתי! למה?
כתבה שהתפרסמה בוול סטריט ז'ורנל השבוע מתארת בדיוק את מה שהפרק עוסק בו:* סלבריטאים מכל הסוגים והענפים ממנפים Generative AI כדי לייצר העתקים דיגיטליים ווירטואליים של עצמם למטרות מסחריות. הסלבריטאים חותמים על הסכמים מול מתגים שמקבלים זכות לשלב את הדמויות הדיגיטליות שלהם בקמפיינים מסחריים, מה שמאפשר לסלבס שליטה חזקה יותר על הנוכחות הדיגיטלית וכמובן חוזק המותג האישי שלהם.
המותגים, מנגד, נהנים מיכולות קלות וגמישות יותר לרתום דמויות מוכרות ופופולריות בתוך המהלכים השיווקיים שלהם, וכל זאת מבלי שאותו סלב צריך בגלל להגיע לצילומים! הגרסאות הדיגיטליות מאפשרות לשני הצדדים לשלב את הסלבס בצורות יצירתיות ואפילו קיצוניות במאמץ קל יותר (להצעיר את הדמויות, לשלב בפעלולים או מצבים קיצוניים ועוד).
מותגי על כמו פומה, נייק ו-P&G כבר שילבו גרסאות דיגיטליות של סלבס בקמפיינים שיווקיים, מבלי שאותם סלבס היו צריכים בכלל להופיע. תחשבו על זה, עבורם מדובר בהזדמנות עסקית בלי נגמרת למנף את הפופולריות שלהם למטרות מסחריות.
מה שיפה זה שהטכנולוגיות כיום הופכות נגישות, מתקדמות וזולות יותר, כך שתהליך הדיגיטציה של הדמות מצריכה תהליך צילום קצר יחסית, שלאחריו אפשר לעשות אינספור מניפולציות והתאמות של הדמות לכל צורך שירצו ויאשרו כמובן. תחום המשפיענים הוירטואליים הופך למאוד פופולרי, בטח בעבודה עם מותגים בערוצי הסושיאל, אבל פה מדובר על משהו קצת אחר:
דיגיטציה של סלבס, מה שייצר בעתיד הקרוב עסקים ומודלים חדשים. תחשבו למשל ששחקנית מפורסמת שבדיוק עובדת על קמפיין חדש ולא יכולה להיות פיזית בפרויקט אחר, ומצד שני לא רוצה לפספס אותו, אז היא פשוט "שולחת" את הגרסה הוירואלית שלה שלמעשה עובדת ממש במקביל!
כאמור הפרק ה-1 של עונה 6 של "מראה שחורה" לוקחת את כל זה לקצה, ומציגה מה קורה כשהסלבס עצמם לא מתחברים, בלשון המעטה לתוכן שנוצר עם הדמות הוירטואלית שלהם. מה קורה כשהתוכן נוגד את סט הערכים שלהם? או שממש יכולים לפגוע בתדמית שלהם ובמעריצים?
לינק לכתבה >