כולנו רוצים להרגיש מיוחדים, לקבל יחס אישי, ובעיקר לא להרגיש עוד אחד מיני רבים. מדובר בתכונה אנושית טבעית, מה שמשתנה מהאחד לשני זה הווליום/המשקל שהצורך מהווה עבורנו.
כשמדובר ביחס אישי מצד מותגים כלפינו, מתחשק לי להגיד שבסוף כל מותג/מוצר/שירות יכול לייצר חוויה אישית, אבל כמו שלא כל בני האדם שווים, מסתבר שכך גם מותגים.
חוויה אישית היא עבודה קשה (זוכרים את ערך הפשטות מביס התוכן של אתמול?), ובעיני פרסונליזציה היא לדעת וגם היכולת לספר סיפור אישי אמיתי ובעל ערך ללקוח, אבל כשזה נעשה טוב, זה פשוט פרייסלס, עד שהלקוח הופך לסוכן של המותג, לערוץ הפצה אורגני מבלי שנבקש ממנו כי הוא ישתף וימליץ ויאדיר את המותג מתוך ההנאה העצמית שלו.
הנה מותג שיש לו את הרצון, היכולת (קריטי) הבנת הערך וההזדמנות לייצר חוויה אישית שכזו:
ביקרתי בחנות החדשה של לגו באילת בפסח. ראיתי את העמדה הזו, שמאפשרת להעלות למכשיר תמונה אישית, האלגוריתם שלו מתרגם את התמונה לקוביות לגו ואז מקבלים קופסא אישית עם כל החלקים שיחד מרכיבים את התמונה שמעלים!
נכון שמדהים? אבל שוב: מצד המותג זה מאתגר, קשה, דורש השקעה, אבל התוצאה מדהימה. מצד הלקוח: פרייסלס!