בהחלטה די דרמטית, עריית פריז בהובלת ראשת העיר אן הידלגו, הצביעה בעד הפסקת מתן הרשיונות לחברות מיקרו מוביליטי בעיר, ולמעשה על הפסקת השימוש בקורקינטים בשטחה. כל החברות בעיר מחויבות לפנות את 15,000 הכלים משטחה עד ה-1.9.23
עובדה מעניינת היא שדווקא פריז, שנחשבת לעיר עם רגולציה ויכול אכיפה קשוחות כלפי כלי התחבורה הזעירים בעיר (הגבלת מהירות הנסיעה, הגדרת אזורים ספציפיים לטובת החניה, הגבלת רכיבה על שבילי אופניים/כבישים ולא על מדרכות ועוד), החליטה להפוך את ההחלטה המקורית (2018) ולהפוך לעיר הגדולה הראשונה שפשוט תאסור את השימוש בשטחה.
לא רק בפריז, אלא גם פה בארץ תושבי הערים כמו גם הרשויות מתלוננים רבות על ההשפעה השלילית שיש לשימוש בקורקינטים על איכות החיים; מנסיעות במהירות מופרזת שמסכנת לא רק את הרוכבים אלא את העוברים ושבים ברחובות, דרך מטרד חסימת המדרכות ״הודות״ לכלים זרוקים על המדרכה ועוד.
אגב, הסטטיסטיקות מראות שהקורקינטים מחליפים בפועל הליכה רגלית או נסיעה באופניים, ולא מייתרים את השימוש ברכבים, מטרת על שעודדה במקור את אישור השימוש בכלים.
*שאלת השאלות:* האם ההחלטה של פריז תשפיע ותעודד ערים גדולות נוספות ברחבי העולם לאמץ גישה זהה ולאסור את הרכיבה בשטחן? כיצד ההחלטה תשפיע על שוק המיקרו מוביליטי, זה שתלוי באותם הרישיונות בטח בערים הגדולות?
קטגוריות