מייעצים תמיד לשים את האגו בצד ולא לאפשר לעלבון להשתלט עלינו, האמנם?
פרושיו למבורגיני הקים חברה לייצור טרקטורים בשנת 1948, והשתמש בעיקר בשאריות ציוד שנשאר מהמלחמה.מהר מאוד הוא עשה את הונו בעזרת המפעל ובעיקר הביקוש הגבוה לטרקטורים, ולמרות ההצלחה בתחום הוא תמיד חלם ונמשך לתחום אחר: מכוניות ספורט.
למזלו, הונו הרב גם אפשר לו לממש את הפנטזיה שלו, והוא רכש מספרי רכבי ספורט שאהב: אלפא רומיאו, יגואר, מזראטי וכמובן גם פרארי. לא סתם פרארי, אלא את הפרארי 250GT אדומה ואולטרה סקסית אותה רכש ב-1958.
הפרארי הסבה לו אושר אישי רב, גם אם הוא גילה מהר מאוד בעיות חוזרות ונישנות בקלאץ׳, שנשרף והתקלקל בתדירות מאוד גבוה. כיוון שמדובר בפרארי, עלויות התיקון עלו בהתאם מה שייצר הוצאות לא מבוטלות עבורו. כיוון שהוא עצמו הגיע מעולם המכונאות והצד הטכני היה קרוב לליבו, הוא החליט לבדוק את הבעיה בעצמו.
הוא פירק את החלקים וגילה שמדובר באותו הקלאץ׳ שהוא עצמו משתמש בו במפעל לייצור הטרקטורים! ״זה ממש מוזר״, חשב לעצמו. ״הרי מדובר במכונית ספורט ולא בכלי רכב חקלאי, זה פשוט לא מתאים!״.
כיוון שהכיר את אנזו פרארי באופן אישי, קבע איתו פגישה במטרה לשתף איתו במה שגילה ובעיקר להמליץ על החלפת החלקים לכאלו שיתאימו למכוניות ספורט ובטח למותג פרארי. אנזו, שהיה ידוע כאיש שחצן ומתנשא, ענה ללמבורגיני: ״אני מציע שתמשיך לדבוק בייצור טרקטורים ותשאיר את מלאכת הייצור של מכוניול ספורט למומחים…״.
התגובה של אנזו פרארי עוררה את זעמו של למבורגיני, שחש בעלבון אדיר מהתשובה שקיבל. בו ברגע החליט לממש את חלומו ולהקים מפעל לייצור מוכניות ספורט, כאלו שיהיו טובים יותר מפרארי וכמובן כדי להוכיח שהוא צדק ושאנזו פרארי טעה.
השאר, כמו שאומרים, היסטוריה. ב-1963 הושקה לראשונה הלמבורגיני 350 GTV. מאז העולם נהנה ממותג על שמייצר מכוניות ספורט מהמתקדמות בעולם. חלק קטן נהנה לרכוב בהן, השאר נהנה לפחות מיצירתיות ויופי ויזואלי חסר תקדים. תודה לפרושו למבורגיני שכיוון את העלבון והאגו שלו לטובת חדשנות אמיתית ששינתה את העולם. העיקר לנסוע בזהירות.
קטגוריות