קטגוריות
DATA Design דיגיטל חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות שיווק דיגיטלי

אופנה מהירה: האמת מאחורי אתר "שיין", והיא רק דוגמה…


שלשום בערב צפיתי בסרט דוקומנטרי שנקרא "מאחורי אתר שיין" (שודר ביס דוקו).

קשה לי לדמיין ששיין צריכה איזושהי הצגה או הסבר מקדים. מדובר בתופעת קמעונאות שכבשה לא רק את ישראל אלא את העולם כולו. שפע חסר תקדים של מוצרי אופנה, המיושרים בקו אחד עם כל הטרנדים האופנתיים האחרונים מוצעים לרכישה במחירי רצפה, צבא של משפיעניות רשת בכל רחבי העולם שקשה היה להתחמק מהן בערוצי הסושיאל וכל זה בתקופה שבה העולם היה סגור בבית בגלל מגיפה עולמית…

בעקבות ההצלחה הענקית, הגיעו כותרות שליליות עם שמועות על תנאי עבודה נצלניים במפעלים וביקורת על השפעה סביבתית הרסנית, שמביאה איתה האופנה המהירה.

סרט תחקיר חדש יוצא לבדוק מה באמת עומד מאחורי האופנה של שיין בעזרת מצלמות נסתרות שנכנסות לראשונה לתוך המפעלים בסין.

הפער הבלתי נתפס בין הפרונט= האפליקציה העדכנית שהשימוש בה אינו נגמר לעולם (ממש כמו טיקטוק או אינסטגרם), המחירים הבלתי מנוצחים והמשלוח עד הבית, לבין מאחורי הקלעים= תעשיה משומנת, צינית ונצלנית שממש לא שמה פס על צבא העובדות והעובדים (דומה יותר לעבדים), ולא שמה קצוץ על הפגיעה האדירה באיכות הסביבה, וכל זאת כדי לייצר עוד הכנסות, מהווה תעודת עניות לצרכנות המודרנית במסלול המהיר…..

מצטט את גיסתי שכתבה לי לגבי זה:

"לא נעים להגיד אבל גם חברות בגדים שמוכרות במחירים גבוהים, משתמשות באותן מתפרות ובאותם עובדים, רק שהן גורפות רווחים הרבה יותר גבוהים. גם הן מתפטרות מעודפים במדינות עולם שלישי ומזהמות את הסביבה כי הן לא מוכנות למכור במחירי עלות.

קסטרו השנה החליטו כן להפטר מהסחורה ומכרו את קולקצית החורף ב 30 שח לפריט וספגו על זה ביקורת מהמתחרים. בשורה התחתונה, אם אתה כצרכן לא קונה בגדים יד שניה או בגדי הוט קוטור, אתה נותן יד לעושק עובדים וזיהום סביבתי. יש מלא כתבות וסרטים תיעודיים שנעשו בנושא, שיין לא לבד….".

"מאחורי אתר שיין", ב-yes דוקו וב-yesVOD

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *