קטגוריות
DATA Storytelling אסטרטגיה דיגיטל חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים מטאוורס צרכנות קמעונאות

כיצד טכנולוגיות מעצבות מחדש את תעשיית הבידור

השם ״דיסני״ מעלה מייד אסוציאציות של בידור והנאה, ולא בכדי היא נחשבת לתאגיד המדיה השני בגודלו בעולם. דיסני כיום היא תמנון עצום מימדים המפעיל מגוון רחב של זרועות תוכן, בידור, משחקים, ועוד.

ב-2022 דיסני ייצרה הכנסות של כ-82 מיליארד דולר בעיקר הודות לזכויות יוצרים שלה על הדמויות שלה, שעצם החיבור שלהן לכל מוצר כמעט הופך אותם לאטרקטיביים במיוחד (לא של דיסני אבל השבוע קניתי לבן שלי בקבוק חימום של ספיידרמן, וכן- התמונה של ספיידרמן משכה את תשומת ליבי….).

מגוון עצום של טכנולוגיות חדשות ומתפתחות (לצד שינויים והתפתחויות צרכניות ותרבותיות) מעצבות מחדש את עתידה, כמו שאר עולם הבידור.

לא מזמן שיתפתי פה לגבי החשיבות של ״מפות אסטרטגיה״, אותם מיפויים שמפרטים את התחומים, תתח התחומים וכן הטכנולוגיות שחברות משקיעות/רוכשות או משתפות פעולה איתן. למה זה חשוב? כי אפשר ללמוד הרבה מעצם הבחינה של אותן חברות ותחומים, כדי להבין (עד כמה שאפשר מחוץ לחדרי ההנהלה) מה האספירציות האסטרטגיות-עסקיות שלהן.

מצ״ב מפת האסטרטגיה של דיסני, שימו לב ל-2 זויות: הראשונה, התחומים השונים שדיסני מתעניינת בהם (משחקים, טכנולוגיות של יצירת תכנים לכל הפורמטים, פיזי מול דיגיטלי…), וכמובן החברות והטכנולוגיות עצמן בכל ורטיקל שכזה. במיוחד שמתי לב למשקל הרב של טכנולוגיות בתחום הפקת תכנים/דמויות והפקות וירטואליות.

מקור: CBInsights

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *