קטגוריות
DATA Digital Healthcare אמזון אסטרטגיה דיגיטל חווית לקוח מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות

מודל המנוי החודשי מוכיח את עצמו שוב לאמזון

קרדיט: אמזון

שוק התרופות בארה"ב מגלגל כ-500 מיליארד דולר בשנה. זו סיבה מספיק טובה כדי לעורר עניין אצל אמזון כמו אצל חברות רבות אחרות שמנסות לנגוס בעוגה המאוד מאוד עסיסית הזו. תזכורת:

אמזון רכשה ב-2018 את PillPACK, חברה שהיתה בית מרקחת שמכרה און ליין תמורת 750 מיליון דולר. אמזון גם השקיעה כ-4 מיליארד דולר על חברת שיווק תרופות (One Medical) שפועלת על מודל מנוי חודשי. נכון להיום, רק כ-14%ממנוי PillPACK מכירים את הפעילות החדשה של אמזון בתחום שיווק התרופות, אך כ-33% טוענים שהם מתכוונים להחליף את בית המרקחת שלהם באחרת.

נהיה קצת צפוף: כמחצית מהאוכלוסייה הבוגרת בארה"ב צורך לפחות 2 תרופות ביום, וכ-25% טוענים שהעלויות הגבוהות מהוות בעיה אמיתית עבורם בשוטף. החיבור בין שתי העובדות האלו מעודדות קמעונאים להרחיב מודלים עסקיים מבוססי מנוי חודשי. וולאמרט, למשל, הציגה ב-2021 הרחבה של תכנית המנויים שלה כדי לתמוך גם בהזמנת תרופות, וגם היוזמה (Cost Pluse) של המיליארדר מארק קוביין שנוסדה כדי לשבור את שוק שיווק התרופות בארה"ב ולהציע תרופות גנריות במחירים נוחים, הצליחה לגייס מההשקה כ- 1.5 מיליון לקוחות מנויים.

אז איפה אמזון בתמונה? לא חשבתם שהיא תוותר על חלקה בעוגה נכון? בשבוע שעבר היא הכריזה על "RxPass", תכנית מנוי חודשי וקבוע של 5$ בלבד, תמורת הזמנה בלתי מוגבלת של תרופות מרשם. היא פשוט הבינה שהפתרון נמצא ממש מתחת לאף שלה: הרי אמזון פריים היא תכנית המנויים הגדולה והמוצלחת בעולם עם כ-170 מיליון לקוחות מנויים ומשלמים. הוספת 5$ "בלבד" עבור כשליש -מחצית מהם תייצר הכנסות אדירות לאמזון, שתוכל לרתום את המערך הלוגיסטי היעיל והמשומן שלה, ולהציע ללקוחות תרופות במחירים נוחים ובמשלוח מהיר וחינמי עד הבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *