קטגוריות
DATA אמזון אסטרטגיה דיגיטל וואלמרט חווית לקוח מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות שיווק דיגיטלי

וואלמרט Aa a service

רק בשבוע שעבר שיתפתי לגבי מהלך של אמזון, במסגרתו היא תאפשר לעסקים וקמעונאי צד שלישי למכור את המוצרים שלהם דרך כלים של אמזון? אז המתחרה המרכזית שלה: ענקית הקמעונאות וואלמרט נוקטת באסטרטגיה דומה. במסגרת שיתוף פעולה עם סיילספורס, וואלמרט שואפת להציע לקמעונאים אחרים הן את הטכנולוגיה שלה, והן את התובנות העסקיות המגוונות שלה בכל שרשרת הערך הקמעונאי: שיווק ומכירת המוצרים, לוגיסטיקה, תשלומים ועוד.

כיצד הטכנולוגיה והתובנות העסקיות של וואלמרט יונגשו לקמעונאי צד שלישי? דרך "חנות האפליקציות" של סיילספורס לעסקים. המודל הזה. מאוד מעניין ונדמה שמדובר ב-WIN WIN לכל הצדדים:

סיילספורס תהנה מהצעת ערך רחבה יותר עבור העסקים ובעיקר הקמעונאים שעובדים איתה, שכעת יוכלו לבחור לצרוך את השירותים הקמעונאים -טכנולוגים החדשים של וואלמרט, לקוחות הקצה יהנו משירות מהיר, ממוקד ויעיל יותר (הן בחנויות הפיזיות והן ברמת המשלוחים המהירים עד הבית).

ומה יוצא מזה לוואלמרט?

פה החלק הכי מעניין לטעמי!

מכירת הטכנולוגיה יכולה להפוך לעסק רווחי ומשמעותי עבורה, בדומה למה שאמזון עשתה, אבל יש סיבות חשובות יותר: ברגע שיותר קמעונאים מאמצים את הטכנולוגיות של וואלמרט, וזה אומר שיותר לקוחות קצה נהנים מהם, נוצרות תובנות עסקיות רחבות יותר – מבוססות דאטה!

וואלמרט תהנה מתפוצה רחבה בהרבה של: מה אנשים קונים, איפה, באיזה היקפים, שירותי המשלוחים והלוגיסטיקה של וואלמרט יהפכו ל"צפופים" ולכן יעילים יותר ובקיצור: וואלמרט תהנה מתמונה קמעונאית – עסקית – דטאית רחבה ועמוקה יותר, כזו שתעזור לה לשפר את עצמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *