"…אנחנו תמיד נוטים להעריך מעבר למידה את השינויים הצפויים במהלך השנתיים הבאות, ומשמעותית מעריכים פחות את השינויים הצפויים בעשר השנים הבאות"… – אמירה מאוד ידועה של ביל גייטס משנת 1996.
ארגונים רבים יכולים להיתקע בקיבעון מחשבתי להימנע משינויים, ומצד שני נוטים להתלהב מ"דברים חדשים ונוצצים" כגון טכנולוגיות שצוברות באזז תקשורתי אדיר, מבלי להבין לעומק את מידת הערך האמיתי שאותה טכנולוגיה יכולה או לא יכולה לייצר.
במיוחד כשמדובר באתגר השיווקי, היכולת להבדיל בין הבאזז לבין הערך האמיתי, לזהות הזדמנויות משמעותיות ולהפריד בין העיקר לטפל היא קריטית. שימו לב לציטוט הבא (תרגום חופשי שלי….):
*"….שינוי הוא כוח מניע משמעותי בעל עסק כיום, והיכולת לזהות ולנווט בין אתגרי השינוי הפך ליכולת לניהולית מהמעלה הראשונה, כזו שכל הנהלה חייבת לאמץ ולשלב בתוכה. כשמדובר בשיווק, הצורך הזה משמעותי אפילו יותר, כי עולם השיווק בהגדרה משתנה בקצב גבוה. בפני ההנהלה הבכירה ניצבת דילדמה לא פשוטה: מ
צד אחד אימוץ שינויים בקצב מהיר היא אסטרטגיה יקרה ולפעמים אפילו פזיזה. מצד שני, גישת ה"לשבת על הגדר" ולהימנע מנקיטת צעדים מאמצי שינוי יכולה לעלות בטווח הארוך הרבה יותר. ואם כבר מאמצים שינויים, תמיד חשוב לנוע בין התדמית המותגית כלפי חוץ, לבין הצורך העסקי והערך האמיתי בתוך החברה….".
הציטוט הזה נלקח ממאמר שנכתב בשנת 1966 (!) ע"י מקינזי. שם המאמר: "The changing face of marketing", צירפתי לינק בהמשך.
קרדיט מלא לקריקטוריסט המדהים marketoonist