אני עדיין מתמודד עם עומס סיכומי השנה ב-Inbox שלי, וכמו בכל שנה מעניין אותי במיוחד לקרוא את התחזיות קדימה של פרופסור סקוט גאלווי שלהבדיל מאחרים לא רק משרטט את התחזיות האישיות שלו בתחום הטכנולוגיה-עסקי, גם יודע לחזור ולציין במה הוא צדק ובמה לא.
בחרתי 2 חברות מעניינות מתוך המאמר שלו, טיקטוק ו-Airbnb, שתיהן עונות להגדרת הכותרת: "שינויים בהרגלי הצריכה". מי שעוקב אחרי תקופה יודע שלפעמים המאפיינים ברמת המקרו יותר מעניינים מדוגמה ספציפית כזו או אחרת, וזה בדיוק המקרה שלפנינו. אז תחשבו על 2 החברות כ-"שם קוד ל…".
טיקטוק:
השווי הנוכחי של טיקטוק עומד על כ-300 מיליארד דולר. השווי הזה אומר שחברת האם שלה, ByteDance הסינית שווה כיום יותר מדיסני, סנאפ, פינטרסט, טוויטר, IPG ,WPP וקבוצת אומניקום ביחד!
לטיקטוק לקח 5 שנים בלבד להגיע למיליארד משתמשים פעילים, שלוש שנים פחות מלאינסטגרם, ארבע שנים פחות מלפייסבוק, ואותם משתמשים מבלים כמעט 100 דקות בממוצע ביום על הפלטפורמה! אם תשאלו צעירים מה הם מעדיפים, או במילים אחרות על מה היו מוכנים לוותר, על הטלוויזיה (אפילו לא המסורתית של פעם, אלא על הנטפליקס, הסלקום טי.וי, האמזון פריים וכו') או על טיקטוק, הם ישארו עם טיק טוק.
תחשבו על הכוח של העובדה הזו, על האופן שבו זה משפיע על הפורמטים שם צורכים, הטון והסגנון של צריכת המסרים השיווקיים ועל השינוי הדרמטי שמותגים חייבים לעבור כדי להתאים את עצמם לקהל הזה, שאינו רק ילדים אלא דור שעומד לרשת הון עתק שלא היה כדוגמתו בהיסטוריה של האנושות! הם הלקוחות של כולנו למי שלא הבין.ה….
אייר.בי.אנד.בי:
70% מהטרפיק לאתר של החברה מגיע ממקורות אורגניים וחיפושים ישירים (זה מטורף!), זאת בהשוואה לכ-40% בלבד עבור המותגים המתחרים (ההילטונים, השרתונים ואפילו Expedia הדיגיטלית).
זו גם הסיבה שהיא מוערכת בשווי גבוה יותר מהן. אייר.בי.אנד.בי מייצרת שווי פר עובד של כחצי מיליון דולר! פי 10 יותר מהרשתות המסורתיות. מה זה אומר? שהיא יכולה וגם עושה – משקיעה את ההון הזה בחזרה במחקר ובפתוח מה שמגדיל עוד יותר את השווי שלה. כשמישהו מחפש מקום מגניב לנפוש, הוא לא יגיד "מצאתי אחלה חדר בהילטון…."…..אבל כן ימצא חדר מגניב עם המלצות מסביב ב-אייר.בי. אנד.בי.