קטגוריות
דיגיטל השראה

סיכומי שנה כסטוריטלינג שיווקי

אחד הדברים שממש עושים לי את זה, הוא למצוא מעצבות ומעצבים, בעיקר מעצבי ממשק משתמש (UI/UX) שמייצרים ״הצעת הגשה״ לממשק, פיצ׳ר או אפילו למוצר שלא קיים.

מעבר לכישרון הנדרש, מדובר לטעמי בזיקוק של ערך צרכני, שמגיע עמוק מתוך אמפתיה אבל לא פחות חשוב: הבנה של הטבע האנושי והצרכים העסקיים (משולש קדוש לטעמי בניהול מוצר). אמפתיה הוא מאפיין שנטוע עמוק במהות העיצובית- הרצון להפוך את העולם ליפה אבל גם טוב יותר.

זוכרים את סיכום השנה של ספוטיפיי? הסיכום הפרסונלי למאות מיליוני מאזינים ומשתמשים בפלטפורמה, שספוטיפיי הפיקה בחכמה רבה וביצירתיות עסקית/דטאית מאוד מרשימה?

מצאתי מעצב שייצר סיכומי שנה דומים גם לאפליקציות אחרות. מבחינה צרכנית מדובר בצעד חכם שמקפל לתוך עצמו המון הזדמנויות שיווקיות: רגע לעצור, להתבונן על השנה שחלפה ולקבל תובנות אישיות של מה חוויתי ועשיתי. במקרים מסוימים (פיננסים לפחות, אבל ממש לא רק), אותה מפת סיכום שנה ותובנות אישיות היא הזדמנות גם לתכנן קדימה: להציג Action items פרקטיים לשנה החדשה.

במקרים נוספים מדובר בהזדמנות לשאוף ולהתנסות בדברים חדשים (אפליקציית מסעדות או משלוחים: להציע יעדים אישיים רכים של התנסות במטבחים אחרים, במוסיקה: להתנסות בפלייסטים מסוגים חדשים, בקפה: לנסות לצמצם את צריכת הסוכר ועוד ועוד….). אלו רק כמה דוגמאות פשוטות.

בנוסף, שימו לב לרובד החברתי: איפה אתה ביחד לאחרים, זה קשה לביצוע אבל ברגע שנעשה נכון, זה נוגע בנקודות מאוד אנושיות ומניעות לפעולה!

לסיכום: אמפתיה>הבנה של טבע האדם=פסיכולוגיה>הבנה עמוקה של הסביבה העסקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *