״ספר לי על הערכים שלך, וייתכן ואאמין לך. אבל, תראה לי את יומן הפגישות ותצהיר חשבון הבנק, ואוכל להראות לך *בדיוק* מה הערכים שלך ומה מניע אותך…..״.
*את המשפט הזה אמר פיטר דרוקר, אבי תורת הניהול המודרנית.*
בהקשר של הבנה אמיתית ועמוקה של אסטרטגיה עסקית של חברה, לא מספיק לקיים ראיונות עם הדרג הניהולי, ולרוב התשובות האמיתיות לא נמצאות שם. במקום זאת, מספיק לבחון את האופן שבו החברה משקיעה את משאביה (השקעות, פיתוחי מוצרים, רכישות ומויזוגים וכמובן – את זמנה).
חברת המחקר CB INSIGHTS עושה זאת כל הזמן, ומשתפת שקפים בודדים שממפים בדיוק את זה: כיצד חברות משקיעות ב: יצירת שיתופי פעולה, באיזה חברות הן משקיעות ואיזה הן רוכשות. אני הייתי מוסיף למיפוי הזה גם את סוגי המשרות שהחברה משתפת ומחפשת, כי גם שם אפשר ללמוד המון על האספירציות האסטרטגיות של כל חברה.
ישנן שלל דוגמאות של מיפויים אסטרטגיים שכאלו: מחברות קמעונאות ענקיות, הביג טק שמניע את העולם, דרך חברות פינטק, אופנה, רפואה ועוד. למי שמעוניין.ת מצרף את הלינק להורדת המסמך המקורי של CB INSIGHTS, אני בכל מקרה מתכוון לשתף פה אתכן.ם במפות אסטרטגיה שכאלו לפי הסגמנטים השונים