6 חוקי הפרודוקטיביות של טסלה
אז מסתבר שמייל פנימי ששלח אילון מאסק לעובדי טסלה דלף החוצה (הפתעה, הפתעה). אם לרגע נפריד בין הדמות שהיא הרבה דברים וביקר צבעונית, לבין התוכן, יש פה אמירות שהן בהחלט ״יעושות שכל״ לכל ארגון, מספיק שתקחו מפה אחד מהדברים (תרגום פריסיטייל מאנגלית לעברית: עומר מילויצקי):
1. הימנעו מישיבות מרובות משתתפים: מדובר במחלה שמאפיינת בעיקר ארגונים גדולים ומורכבים, ולרוב התופעה הזו מתגברת לאורך השנים. הימנעו ממנה בכל מחיר, אלא אם כן קיום הישיבה קריטי לתהליך או לנושא שעל הפרק, וגם אז, נסו שתהיה קצרה ככל שניתן.
2.. תעזבו את הישיבה באמצע אם אתם לא תורמים לה: לא מדובר בביטוי של חוסר נימוס, להיפך, אתם מבינים שאתם לא נחוצים ולא תורמים לישיבה הספציפית ולכן עדיף לנצל את זמנכם בצורה אפקטיבית יותר. לפעמים ההישארות שלכם גם מבזבזת את זמנם של אחרים. תוספת שלי: מכירים את אלו בישיבה שלא משתתפים בשיחה ורק מהנהנים מידי פעם בזמן שתשומת הלב שלהם נעוצה בנייד?
3. תשכחו את ההיררכיהה הניהולית: לדעתו של מאסק, תקשורת פנים ארגונית חייבת לעבור במסלול הקצר ביותר שניתן ליעד הרלוונטי כדי לבצע את המשימה, ולא דרך מסלול ארוך ומיותר. אם מישהו בטסלה מתעקש על חיזוק היררכיות מיותרות בהקשר הזה של העברת מידע חשוב, הוא ימצא את עצמו מחוץ לחברה. תוספת שלי: ההנחיה הזו מאוד לא פשוטה מסיבות ברורות, כן אפשר להבין את ההשפעה על התרבות הארגונית בטסלה וכעת גם בטוויטר תחת ניהולו של מאסק.
4. תהיו ברורים, לא חכמים: כמובן שבאנגלית זה נשמע טוב יותר…הימנעו מז'רגון מתנשא ומעורפל בתיאור תהליך, פרויקט, בעיה או פתרון. באופן כללי, כל מה שמצריך הסברים פוגע בתקשורת השוטפת בעיקר בין המחלקות השונות. אנחנו לא זקוקים לאנשים שישננו תיאורים מורכבים בטסלה.
5. הפסיקו פגישות שוטפות: אלא אם כן מדובר בנושא בהול וקריטי. ברגע שרמת הדחיפות יורדת, תקטעו את הרצף האוטומטי והקבוע של הפגישות, הן מיותרות, וגוזלות זמן יקר של כולם.
6. הפעילו שיקול דעת והיגיון בריא: את האמירה הזו אני מאוד אוהב…באופן כללי תמיד נסו לבחור בהיגיון הבריא להנחות אתכם. אם יש חוק או נוהל קיים/ישן שסותר את ההגיון הבריא במקרה מסוים, שנו אותו לטובת הגברת האפקטיביות, המהירות והתרומה העסקית לסיטואציה שעל הפרק.